خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان خبر داد:

تزریق ۳۶ هزار دُز واکسن آنفلوانزا در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۵۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق ۳۶ هزار دُز واکسن آنفلوانزا به گروه های پر خطر در این استان، گفت: تاکنون تست مثبت آنفلوانزا در استان گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا از رشت،آبتین حیدر زاده با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶ هزار دُز واکسن آنفلوانزا به گروه‌های پر خطر گیلان تزریق شده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام به دریافت مرحله سوم واکسن سهمیه استان گیلان کرده است.

وی به جذب چهار هزار و ۵۰۰ دُز دیگر از واکسن آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده شاهد توزیع و تزریق این میزان واکسن در میان بیماران نیازمند خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در این مرحله زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تست مثبت آنفلوانزا در گیلان نداشته‌ایم، تصریح کرد: علائم سندروم شبهه آنفولانزا در گیلان داشته‌ایم و این نشان دهنده این بوده که احتمال موجی از آنفلوانزا در استان شاهد باشیم.

حیدرزاده به انجام تست از افراد مشکوک به این بیمار اشاره و بیان کرد: باید بر اساس نتایج تست‌ها اقدامات پیشگیرانه و درمانی در استان گیلان آغاز شود.

وی با بیان اینکه کرونا و آنفلوانزا بسیار به هم شبیه هستند، گفت: شهروندان باید برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا و آنفلوانزا نکات و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز