خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی خبر داد؛

سوختن ۱۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی قوچان در آتش بی احتیاطی گردشگران

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۰۵

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از وقوع آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده دربادام خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، تورج همتی دراین باره افزود: پس از وقوع آتش سوزی در قسمتی از منطقه حفاظت شده دربادام موسوم به آغکمر، محیط بانان منطقه، فرمانداری، ستاد بحران و حمل و نقل جاده ای شهرستان قوچان به منظور بازگشایی مسیر صعب العبور و مسدود شده دراثر سیلاب های اخیر وارد عمل شدند و پس از چند ساعت تلاش تیم بحران، محیط بانان موفق به دستیابی به محل آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، یگان حفاظت محیط زیست درگز نیز فراخوان شدند و سرانجام با همراهی یگان منابع طبیعی و جمعی از طبیعت دوستان و افراد محلی، پس از ١٢ ساعت تلاش، آتش مهار شد. 

همتی تصریح کرد: در این آتش سوزی حدود ۱۰۰هکتار از عرصه های طبیعی شامل گونه های مختلف علفی و مرتعی و تعدادی از درختچه های جنگلی و حدود۲۰ اصله درخت با ارزش ارس دچار حریق شد . 

این مقام مسئول ضمن اشاره به آماده باش یگان حفاظت محیط زیست استان برای مهار  وقوع مجدد و احتمالی حریق گفت: طبق بررسی های اولیه، بی احتیاطی تفرجگران و افروختن آتش در طبیعت علت وقوع این آتش سوزی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز