خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

توزیع ۳۵۰ تنی سهمیه مرغ منجمد در گیلان/ توزیع روغن سهمیه‌ای از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۷۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توزیع روغن سهمیه‌ای از هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش در جلسه ستاد تنظیم بازار در استانداری گیلان با اشاره به کالاهایی که در فصول مختلف دچار کمبود یا کاهش و افزایش قیمت می‌شوند، بیان کرد: روغن نباتی در چند روز اخیر در بازار دچار کمبود شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان و ماه محرم و صفر برای تأمین روغن در گیلان سهمیه در نظر گرفته شده بود، افزود: سهمیه روغن در ماه رمضان ۳۰۰ تن برای صنف و صنعت و ۲۲۵ تن برای خانوارها اختصاص داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: سرکشی برای بررسی باقیمانده سهمیه روغنی که جذب نشده را انجام داده ایم و نگرانی بابت نبود روغن در کارخانجات نیست.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه برای تأمین روغن در حوزه صنف، صنعت و خانوار مشکل خاصی نخواهیم داشت، عنوان کرد: ۵۵۰ تن سهمیه گیلان است که منتظر معرفی برای دریافت روغن سهمیه‌ای استان هستیم.

وی با بیان اینکه سهمیه روغن شهرستان‌های گیلان کاملاً مشخص است، ادامه داد: هفته آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهم روغن خود را دریافت کرده و در دسترس عموم قرار خواهند داد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه در تأمین اقلام مورد نیاز در کشور تابع شرایطی هستیم که روی گیلان نیز تأثیر می‌گذارد، افزود: میزان ذخیره اقلام مختلف در کشور مناسب است اما جو روانی ایجاد شده مبنی بر کمبود کالا، باعث نگرانی مردم می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا، گفت: بسیاری از مردم اقلام مورد نیاز خود را خریداری کردند و در روزهای آینده نیز با توجه به روغن خامی که در کارخانه‌های استان موجود است با اشباع مواجه می‌شویم.

دلق‌پوش با بیان اینکه سهمیه مرغ منجمد گیلان ۷۰۰ تن است که ۳۵۰ تن را از محل سردخانه‌ها در استان توزیع کردیم، گفت: ۹۲ تن مرغ منجمد تا تاریخ ۸ آبان امسال بین شهرستان‌های گیلان توزیع شده و مابقی را در مرحله بعد توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ کشتار در گیلان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، اظهار داشت: علت گرانی گوشت قرمز نیز این است که در روزهای اخیر قیمت دام سبک و سنگین به دلایلی نظیر افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز