خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن:

مردم خواستار مشارکت در بازار سرمایه هستند/سرمایه گذاری در بازار سهام بیش از نرخ سودهای بانکی برای مردم سود آوری دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۲۲۹

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن با اشاره به اینکه زمانی درآمد بورس افزایش پیدا می کند که زیر ساخت های این بازار به صورت متوازن و هماهنگ با میزان سرمایه گذاری مردم رشد کند، بیان کرد: نباید فراموش کرد که مردم خواستار مشارکت در بازار سرمایه هستند و در جهت رفاه جامعه در بازار سرمایه نیاز است تا مسئولان با سرمایه گذاری مناسب روند بهبود این بازار را تسریع ببخشند.

به گزارش ایلنا محمودرضا خواجه نصیری در مراسم افتتاح نخستین سوپرمارکت مالی در شیراز با اشاره به اینکه در سال های گذشته سر هر کوچه و خیابان یک شعبه بانک احداث کرده اند، افزود: متاسفانه در شرایط فعلی عمده فعالیت این بانک ها دریافت نقدینگی مردم و پرداخت سود اندک است. وی با اشاره به اینکه بی شک مردم با سرمایه گذاری در بازار سرمایه می توانند با سپرده گذاری هر مقدار نقدینگی سود قابل توجهی کسب کنند، ادامه داد: بازار سرمایه در کشور ایران در سال های گذشته توانسته موفقیت های مناسبی را کسب کند و به اندازه کافی رشد داشته باشد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه باید به افرادی که در بازار بورس سرمایه گذاری کرده اند، افتخار کنیم، گفت: در جهت توسعه و پیشرفت بازار باید بستر این بخش را فراهم کنیم تا این افراد بتوانند با خیالی آسوده در این بازار سرمایه گذاری کنند.

خواجه نصیری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازار سهام بیش از نرخ سودهای بانکی برای مردم سود آوری دارد، گفت: نباید فراموش کرد که سرمایه گذاری در بازار بورس باعث سود آوری برای مردم می شود.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن با اشاره به اینکه در جهت بهبود زیر ساخت های بازار سرمایه نیاز است تا تمام فعالان این بازار تمام تلاش خود را برای بهتر شدن بازار بورس به کار گیرند، گفت: مسئولین همواره باید این نکته را در نظر بگیرند که در ابتدا نیاز است تا بستر بازار سرمایه را برای مردم فراهم کنند تا در مرحله بعد مردم اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنند.

مدیر عامل شرکت  تامین سرمایه تمدن گفت: در شرایطی که کشور و تمام مسئولان خواهان رشد بازار سرمایه هستند نمی توان زیر ساخت های این بازار را افزایش نداد چرا که گسترش زیر ساخت های بازار بورس یکی از مسئولیت های مهم اخلاقی تمام نهادهای مالی به شمار می رود.

با تجمیع سرمایه‌های خرد مردم می توان کارهای اقتصادی خوبی انجام داد

معاون استاندار فارس هم در ادامه این مراسم با انتقاد از پایین‌بودن نسبت مصارف به منابع بانک‌های فارس و خروج سپرده‌های مردم از استان، گفت: انتظار ما این است که حداقل از ۸۰ درصد این سپرده‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان استفاده شود. ظفر افشون با بیان اینکه فارس یکی از استان‌هایی است که مردم آن به سیستم بانکی و موسسات مالی اعتماد دارند و سرمایه‌های خود را برای سپرده‌گذاری به آنها می‌سپارند، اظهار داشت: در حال حاضر از 100 درصد سپرده‌های مردم در فارس استفاده نمی‌شود و نسبت مصارف به منابع بانک‌های این استان پایین است.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که حداقل از 80 درصد این سپرده‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان استفاده شود و این خواسته برحقی است، عنوان کرد: باید دولت و مسئولان امکاناتی فراهم کنند که سپرده‌های بانکی مردم فارس از استان خارج نشود و برای سرمایه‌گذاری در استان استفاده شود.

افشون با انتقاد از اینکه تولید در کشور بانک محور است و کسی که 30 درصد آورده دارد می‌خواهد با تکیه بر 70 درصد سرمایه بانکی کار تولیدی راه‌اندازی کند، افزود: نباید سرمایه‌گذاری‌ها منوط به کمک بانک باشد و پیشنهاد می‌کنم کسانی وارد سرمایه‌گذاری در زمینه تولید شوند که حداقل 60 درصد آورده شخصی داشته باشند تا کار تولیدی به‌دلیل فراهم‌نشدن تسهیلات بانکی روی زمین نماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز