خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

بانه و بیجار در وضعیت فوق بحرانی کرونا/ فعالیت ۲۱ مرکز بیماریابی در پیک سوم بیماری

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۹۶

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در این استان گفت: برای کنترل و کاهش شیوع بیماری نیازمند اعمال محدودیت‌های بیشتر تا یک ماه هستیم.

به گزارش ایلنا، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ نیازمند اعمال محدویت‌های بیشتر است.

قادری گفت: در طول یک هفته تعطیلی لحاظ شده در شهر‌های بانه و بیجار توانستیم سه مرکز بیماریابی را در هر یک از این شهرستان‌ها راه‌اندازی و تعداد مراکز را از یک به سه مرکز ارتقا دهیم.

وی افزود: این تعطیلات توانست بهانه‌هایی نظیر حضور در اداره و محل کار را از افراد بگیرد و باعث شود تا ضمن کاهش حضور بیماران در محل کار، امکان معاینه و تست کرونا برای افراد علامت‌دار فراهم شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یکی از برنامه دانشگاه علوم پزشکی افزایش روند بیماریابی تا ۱۰ روز آینده در همه شهرستان‌های استان است.

قادری با بیان اینکه مریوان هم در حال اضافه شدن به شهر‌های فوق بحرانی کرونا در استان است، افزود: در هفته جاری قصد داریم تا مراکز بیماریابی در مریوان و سقز هم افزایش یابد.

وی افزود: در پیک سوم کرونا ۲۱ مرکز بیماریابی در استان فعال است که ۶ مرکز ۲۴ ساعته در روستا‌های بزرگ و مابقی در مناطق مختلف استان به صورت ۱۶ ساعته خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه هنوز روستا‌های استان به شدت درگیر بیماری نشده‌اند، گفت: با تعطیلی کار و فعالیت کشاورزی امکان مهمانی‌ها و دورهمی‌های شبانه و سرگرمی‌های فصل پاییز و زمستان در روستا‌ها افزایش می‌یابد که روستاییان باید نهایت دقت را در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند و از دورهمی‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز