خبرگزاری کار ایران

ابتلای ۱۱۵ نفر از کادر درمان کردستان به کرونا / قادری: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش کووید۱۹ در استان است

کد خبر : ۹۸۹۱۶۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۱۵ نفر از کادر بهداشت و درمان این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایلنا ،  ابراهیم قادری اظهار کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون یک هزار و ۱۱۵ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۳ نفر پرسنل بخش بهداشت و ۶۱۲ نفر از کادر درمان بوده‌اند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون سه نفر از همکاران بخش درمان نیز به دلیل ابتلاء به کرونا دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

قادری اظهار داشت: اکنون در پیک سوم خود قرار دارد تاکنون موجب ابتلای تعداد زیادی از پرسنل بهداشت و درمان استان شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: خستگی کادر بهداشت و درمان و فشار ناشی از افزایش ابتلاء و بستری افراد مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان در چند روز اخیر به اوج خود رسیده است و متأسفانه طی پنج روز اخیر بیش از ۵۰ نفر فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا در استان داشته‌ایم.

قادری اعلام کرد: متأسفانه تاکنون ۶۶۳ نفر از هم استانی‌هایمان بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان شاهد روند تصاعدی مبتلایان و فوتی‌ها هستیم.

وی افزود: رعایت اصول اولیه بهداشتی موجب تقویت روحیه جامعه پزشکی، کاهش بار مراجعه و جلوگیری از عزادار شدن بیش از پیش همشهریان خواهد شد لذا از همه شهروندان خواستاریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه به یاری فرزندان خود در مراکز درمانی بیایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز