خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد:

افزایش ۶۵ درصدی آمار فوت بر اثر کووید ۱۹ در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۷۶

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمارمرگ و میر بر اثر کرونا در کرمانشاه گفت: تعداد فوتی‌ها در مهرماه نسبت به شهریور ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه مرادی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در استان تاکنون 875 بیمار با معیار‌های تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند، گفت: میانگین سنی مرگ در مردان ۶۶ و در زنان ۶۷ سال بوده و ۵۹ درصد مرگ‌های کرونایی در مردان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مرگ‌ها در رده سنی ۵۵ ساله و بیشتر با ۷۹ درصد رخ داده است، البته در تمامی رده‌های سنی شاهد مرگ بیماران بوده ایم که به طور میانگین در مهر ماه هر روز ۷ فوت و در آبان ماه هر روز ۱۰ فوت براثر کرونا ثبت شده است و تعداد فوت‌ها در مهرماه نسبت به شهریور ۶۵ درصد افزایش داشته است.

مرادی همچنین گفت: در ده روز اول آبان نسبت به ده روز اول مهر ۴۵ درصد افزایش موارد مرگ را شاهد بوده‌ایم و از ابتدای اپیدمی تا حال حاضر هفده هزار و۴۶۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده اند که تعداد بیماران در مهر نسبت به شهریور ۵۹ درصد و ده روز اول آبان نسبت به ده روز اول مهر ۵۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰ تخت، مهیای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا شده و هزارو ۷ بیمار مبتلا در بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند و این در حالی است که در حال حاضر غیر از دو بیمارستان خصوصی در شهر کرمانشاه در تمام بیمارستان‌های استان بیماران مبتلا به کرونا بستری هستند که بیش از ۳۰ درصد آنان در شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز