خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

شورای شهر محله‌محوری را در دستور کار خود قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۸۸۶

خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج گفت: شورای شهر دوره پنجم کرج محله‌محوری را در دستورکار خود قرار داده است و می‌توان از این ظرفیت برای تحقق اهدافی مانند جلب مشارکت بیشتر مردم بهره گرفت.

به گزارش ایلنا از البرز، احد رسولی بر لزوم تقویت روحیه‌ مشارکت در محلات تأکید کرد و اظهار داشت: دفاتر خدمات بهسازی و نوسازی باید با اعتماد سازی مردم را در مدیریت امور محله‌ خود دخیل کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج با بیان اینکه محله محوری دستورالعملی برای توسعه شهری است، افزود: دفاتر خدمات نوسازی بر دو رویکرد نوسازی مردمی و تسهیلگری استوار هستند. این دفاتر در تلاش هستند تا تسهیلگری را به عنوان یک راهبرد جامع و به عنوان پل ارتباطی میان ساکنین محلی، نهادهای غیردولتی و دولتی تعریف کنند.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات توسعه محله با جلب مشارکت مردم، توانمندسازی افراد و گروه های محله، ضمن شناخت مسائل و محدودیت های موجود در این محلات با تمرکز بر توسعه مشارکتی سعی دارند با بازخوردهای نسبتا مناسبی طرح های پایدار مدیریتی را اجرا و مسیر تکاملی مشارکت در محلات را پیش ببرند، عنوان کرد: با راه اندازی این دفاتر در مناطقی که دارای تراکم بالای بافت فرسوده هستند، تمرکز دفاتر خدمات نوسازی، از نوسازی املاک مسکونی به سمت ارتقاء کیفیت زندگی در قالب؛ بهسازی عرصه‌های عمومی، تأمین خدمات، بهبود زیرساخت های شهری، ظرفیت سازی و بهره گیری از ظرفیت های موجود کلیه نهادها و متولیان تغییر خواهد کرد.

رسولی در بخشی دیگر از سخنان خود به معضل زمین‌های قولنامه‌ای در محلات هدف بازآفرینی شهری در کرج اشاره کرد و یادآور شد: دفاتر خدمات بهسازی و نوسازی باید تعداد دقیق املاک قولنامه‌ای و املاک دارای سند رسمی را احصا کنند تا اطلاع دقیقی از وضع موجود محلات به دست آید، چرا که اگر بتوان اسناد قولنامه‌ای را به اسناد تک ‌برگ برای هر قطعه تبدیل کرد، یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری محقق خواهد شد .

خزانه دار شورای شهر کرج تصریح کرد: در این راستا نیز تشکیل کارگروهی شامل مدیران و کارشناسان شهرداری و شورای شهر، نماینده‌ای از دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک در دستور کار است که املاک اوقافی یا قولنامه‌ای تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز