خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان :

برای پاکسازی نقاط آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی نیاز به عزم همگانی داریم

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۸۶۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای پاکسازی نقاط آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی که در پهنه آبی تالاب رو به رشد است نیاز به بسیج عمومی و عزم همگانی داریم.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مدیرکل‌حفاظت محیط‌زیست گیلان به اتفاق رئیس مجمع نمایندگان استان و همچنین فرماندار شهرستان بندر انزلی از تالاب انزلی بازدید و در خصوص راهکارهای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی تبادل نظر کردند.

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تایید این خبر گفت: یکی از مولفه‌های مهم و حیاتی در احیای تالاب انزلی مبارزه مستمر و فوری با رشد تصاعدی گونه مهاجم سنبل آبی است که این مهم نیازمند تشریک مساعی همه مسئولان و دستگاه‌های ذیربط است.

کفایی افزود: برای پاکسازی نقاط آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی که در پهنه آبی تالاب رو به رشد است نیاز به بسیج عمومی و عزم همگانی داریم.

در ادامه احمد دنیامالی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه تالاب زیبای انزلی به دلیل پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر و رشد گیاهان مهاجم و غیر بومی نظیر سنبل آبی در وضعیت بدی قرار داشته که در این میان سکون نسبی وعدم جریان متعادل و طبیعی آب موجود در تالاب به رشد تصاعدی سنبل کمک می‌کند.

دنیامالی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی مردم شهرستان انزلی و کل استان است، افزود: تالاب انزلی به عنوان یک مخزن بزرگ آب عمل می‌کند و مسلما کم آبی و تنش آبی این تالاب بین المللی بر کاهش و خشک شدن آب سفره‌های زیر زمینی منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

در ادامه بازدید مشترک از تالاب انزلی، اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های ملی و بین المللی در امر احیای تالاب استفاده کرد.

میرغضنفری افزود: کارهای اجرایی احیای تالاب باید با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های ذیربط در حفاظت تالاب صورت گرفته، علاوه بر آموزش حاشیه نشینان تالاب و استفاده از شوراهای اسلامی و دهیاران درجهت فرهنگ‌سازی وایجاد عزم همگانی برای احیای تالاب کار متفاوتی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز