خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

افزایش امکانات تنفسی و کادر درمان در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۵۴۸

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دغدغه ما کاهش آمار بستری شدگان کروناست و افزایش تخت‌های بیمارستانی به معنای افزایش امکانات تنفسی و کادر درمان است که در کوتاه مدت این امر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، قاسم جان بابایی در بازدید از بیمارستان علامه بهلول گناباد گفت: دغدغه ما کاهش تعداد بیماران کرونایی است، زیرا افزایش تخت‌ها به معنای افزایش دستگاه‌های تنفسی و افزایش پرسنل است که در کوتاه مدت عملا امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: کرونا بیماری تقریبا قابل پیشگیری بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و مردم بهتر است طبق دستورالعمل وزارت بهداشت خود مراقبتی را حتما مد نظر داشته باشند.

وی گفت: حوادث قهری مانند سیل و زلزله را نمی‌توان پیش بینی کرد و حتی احداث بیمارستان صحرایی برای این حوادث برای چند روز شاید ساده باشد اما کرونا بیماری است که نیاز به مراقبت ویژه و دوره درمان طولانی مدت دارد که در این مدت کادر درمان باید از حداکثر ظرفیت‌های خود استفاده کند.

جان بابایی تصریح کرد: در بیمارستان علامه بهلول گناباد کادر درمان ضمن تلاش‌های گسترده در طول مدت شیوع این بیماری، از تمام ظرفیت‌های بیمارستان استفاده می‌کنند که استفاده از حداکثر ظرفیت‌های بیمارستان ، علاوه بر آسیب سایر بیماران غیر کرونایی عملا در توان کادر درمان نیست زیرا علاج بیماری در بیمارستان نیست بلکه در بیرون از بیمارستان و جلوگیری از تجمعات ، عروسی ها ، مراسمات غیر ضروری و در حال حاضر فصل برداشت زعفران توجه و اهمیت به علایم کارگران است .

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: زیر ساختهای پزشکی در کشور متناسب با شرایط کشور نیست و نسبت به سایر دنیا میزان تخت‌های ما کمتر است و کرونا به آموخت زیر ساخت‌های و امکانات درمانی برای شرایط بحرانی را افزایش دهیم اما عملا در کوتاه مدت امکانپذیر نیست.

وی افزود: یک سری از امکانات مانند دستگاههای اکسیژن و... را ما در بیمارستانها افزایش داده ایم که مبادا بیماری به دلیل عدم امکانات جانش را ازدست دهد، اما تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری از بیماری و اهمیت به علایم آن است.

وی گفت: متاسفانه یکی از معضلاتی که ما با آن روبرو هستیم عدم مراجعه به موقع بیماران در هنگام شروع علایم کروناست که نه تنها باعث درگیر شدن اطرافیان و گسترش بیماری می‌شود بلکه دوره درمان شخص مبتلا نیز افزایش یافته و ممکن است جانش را از دست دهد.

جان بابایی ضمن تاکید بر پیشگیری از کرونا توسط مردم در فصل جمع آوری زعفران و شروع فصل پاییز و بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی گفت: کارفرمایان حتما سلامت کارگرانی را که برای جمع آوری زعفران در این فصل جمع میشوند را مورد توجه قرار داده و کوچکترین علایم تب، سردرد را حتما به مراکز بهداشتی گزارش دهند، زیرا آلوده شدن یک کارگر باعث آلوده شدن سایر و حتی خانواده های آنان و محصول زعفران می‌شود که باید تمام مراحل جمع آوری زعفران به صورت بهداشتی انجام شود.

وی همچنین گفت: در بازدید از بخشهای کرونایی اکثر افراد بستری مسن یا دارای علایم دیابت بستری هستند که بی گناه و در تماس اطرافیان با محیط‌های آلوده به کرونا مبتلا شده اند که حتما باید روابط خانواده ها با افراد مسن کاملا طبق موارد و پروتکل‌های بهداشتی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز