خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان :

اجلاسیه بزرگ نماز آذر ماه در سمنان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۴۱۷

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت : اجلاسیه بزرگ نماز استان ، ۴ آذرماه همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع) در سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه شورای اقامه نماز استانداری سمنان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پر نور و سرور نبی خانم حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ، اظهار امیدواری کرد: با پیروی از مکتب ناب اسلام و توجه به آموزه های دینی بتوانیم از پیروان واقعی شریعت محمدی و دین اسلام باشیم .

فاطمه منصوری در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه ی نماز و آثار مختلف بر پایی این فریضه ی انسان ساز گفت : بنا بر فرمایش نبی مکرم اسلام نماز بعنوان ستون دین وبرنامه ای جامع در جهت رشد و تعالی انسان بوده که توجه کامل به این اصل معنوی و فریضه ی واجب می تواند تمامی ابعاد مختلف انسان را در بر گرفته و او را به سوی فلاح و رستگاری رهنمون سازد .

رئیس شورای فرهنگی استانداری سمنان از نماز به عنوان رکن دین و آئینی سراسر نور و معنویت نام برد و عنوان کرد : لحظه لحظه ی ادای این فریضه همراه با ناب ترین آثار بندگی از اظهار خشوع و فروتنی در برابر ذات اقدس بارتعالی است و بی تردید نماز به عنوان نقطه ی اشتراک انسان با خالق خویش محسوب گردیده و لازم است بیش از پیش در گسترش فرهنگ تعالی نماز و اقامه ی آن در سطح جامعه تلاش نماییم و ضمن بهره مندی از آموزه های انسان ساز نماز در زندگی فردی ، آنها را به نسلهای آینده و بخصوص نوجوانان و جوانان این سرزمین انتقال دهیم .

منصوری در ادامه با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در میان اقشار مختلف و اظهار نگرانی از تغییر باورها در میان مردم از فضای مجازی به عنوان فرصت و تهدیدی همزمان نام برد و اظهار داشت : در حال حاضر مدیریت اذهان و افکار وابسته به محتواهای ارائه شده در فضای مجازی است و لذا لازم است تا با یک برنامه ریزی مناسب و ارائه ی محتوای غنی از فرهنگ متعالی اسلامی با دقت و تدبیر در این زمینه اقدام شده و از این فرصت ارزشمند بمنظور رشد و توسعه ی فرهنگ اسلامی و ارزشهای معنوی استفاده نماییم .

منصوری همچنین تاکید کرد : برنامه ریزان در ارائه ی محتوا ،علاوه بر توجه به زمان حال باید به گونه ای مدیریت نمایند که نگرش ها و نگاهها صرفا محدود به زمان حال و فعلی نبوده و با نگاهی دور اندیشانه و ارائه ی برنامه ای مدون و قابل اجرا همراه با تعامل و همکاری متقابل ، گسترش تعالیم اسلامی در آینده را نیز تسهیل نمایند .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ادامه ی سخنان خود با اشاره به هدف برگزاری جلسه مبنی بر تصمیم گیری در خصوص برگزاری اجلاسیه ی نماز استان و تجلیل از فعالان و برگزیدگان استانی نماز گفت : بهره مندی کامل از تمامی ظرفیتهای مجازی و پیام رسان های بر بستر وب و همچنین استفاده از سامانه های فراگیری همچون سامانه ی شاد در آموزش و پرورش مورد تاکید است و باید با استفاده از این ظرفیت علاوه بر آشنایی کامل نوجوانان و جوانان با فرهنگ انسان ساز اسلام و همچنین پرداختن به ابعاد مختلف و گسترده ی نماز ، تلاش کرد تا محتوایی مناسب و در خور توجه به مخاطبان ارائه گردد .

دراین راستا منصوری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ماموریت داد تا با بررسی دقیق وبهره مندی از نظر کارشناسان و متخصصان نسبت به تولید و ارائه محتوای مناسب در فضای مجازی اقدام کرده و در نشر حداکثری آن بکوشد .

منصوری ضمن قدردانی از تلاش مسئولان به منظور برگزاری اجلاسیه ی بزرگ نماز استان نیز گفت : با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حضور حداقلی افراد و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی در سطح استان مورد تاکید است .

وی همچنین با اشاره به کمبود منابع اعتباری و مالی دولت خواستار نقش آفرینی بیش از پیش خیّرین و به ویژه بخش خصوصی در برگزاری این آئین ارزشمند در سطح استان شد .

اجلاسیه بزرگ نماز استان به همراه آئین تجلیل از فعالان و دستگاه های برتر استان در اقامه ی فریضه ی نماز و نیز جشنواره ی ترنم الهی در روز سه شنبه ۴ آذر ماه ۱۳۹۹ همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسگری (ع) در شهرستان سمنان برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز