خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی؛

واقعی سازی سهیمه آرد نانوایان ضروی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۳۵۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ساماندهی و واقعی‌سـازی سـهمیه آرد نـانوایان در کمیته پایش آرد و نان استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،حبیب امین زاده، در جلسه کمیته پایش آرد و نان استان با تاکید بر تداوم اقدامات نظارتی و اصلاحی بر نانوایان افزود: در این راستا پایش میزان پخت واحدهای نانوایی بر اساس گاز مصرفی برای اولین بار به عنوان پایلوت کشوری در این استان اجرا می شود و این بررسی و پایش توسط شرکت مادر تخصصی ایران در سامانه های توزیع آرد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تـحقق عدالـت و مساوات در تـوزیع سهمیه آرد بین نانوایان و ارزیابی سهمیه تخصیص یافته دولتـی با جدیت در برنامه های پیش بینی شده کمیته مربوطه است، اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف نان کشور از طریق ارتقا و بهبود شرایط و کیفیت فرآیندهای تولید و تبدیل گندم به نان و مصرف نان و در راستای بند ۹ سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تشکیل گروه پایش متشکل از اعضای کارگروه اعم از صمت، فرمانداری، غله و اتحادیه نانوایان در شهرستان ها به منظور اجرای طرح پایش ضروری است.

امین زاده، ادامه داد: تمرکز در سیاست گذاری، هدایت و نظارت و تعیین دستگاه متولی تنظیم بازار نان، اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی به منظور ارتقای سطح بهداشتی مراکز تولید نان، استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در فرآیند تولید نان، حفظ ذخیره استراتژیک گندم و تنظیم مبادلات تجاری بازار گندم و آرد با هدف تنظیم بازار داخلی از جمله برنامه های اصلاح الگوی مصرف نان کشور است.

نانوایان متخلف آذربایجان شرقی ۱۴ میلیارد ریال جریمه شدند

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در جریان اقدامات نظارتی در نیمه نخست امسال از ۶ هزار و ۷۶۵ واحد نانوایی در شهرستان ها و سه هزار و ۶۹۰ واحد در تبریز بازرسی به عمل آمد که در پی این اقدام ۹۰۰ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش حدود ۱۴ میلیارد ریال در استان تشکیل شد.

یوسف پایدار، افزود: بازرسی از واحدهای تولیدی آرد و سیلوهای گندم با حضور کارشناسان کارگروه آرد و نان استان، رسیدگی به شکایات واصله مردمی به سامانه ۱۲۴ و نظارت بر روند توزیع خمیر مایه از دیگر اقدامات کارگروه است.

وی اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها الزامی بوده و در همین راستا در دو شیفت کاری از ۶۰۰ واحد بازرسی به عمل آمد و تمامی واحدهای نانوایی ملزم به تجهیز و استفاده از دستگاه کارتخوان هستند.

پایدار، با اشاره به همکاری و تعامل اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در زمینه تامین و توزیع اقلام بهداشتی، ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک، ۳۰ هزار عدد دستکش و مقدار زیادی محلول ضد عفونی کننده برای کلیه واحدهای نانوایی فعال در شهرستان تبریز و حومه تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز