خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبرداد:

عدم صدور پروانه موقت از جانب شهرداری ها برای اقدام ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۳۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با وجود اقدامات انجام شده در بخش ثبت نام متقاضیان، واگذاری زمین و تایید نقشه ها، هنوز یک پروانه موقت هم صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه با شهرداران شهر‌های هدف طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر امور شهری استاندار برگزار شد با عنوان این خبر گفت: یکی از سیاست‌های دولت، اجرای طرح اقدام ملی مسکن است و در این راستا مراحل واگذاری کار به بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان کارگزار انجام شده است.

وی افزود: همچنین طرح‌ها و نقشه‌ها به تایید کمیته معماری و شهرسازی رسیده و کارگزار می‌تواند برای دریافت پروانه موقت به شهرداری مربوطه مراجعه کند که در این راستا میان وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی هم تفاهم نامه‌ای امضا شده که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

مبارک قدم اظهار کرد: با عنایت به این موارد مقرر شده که شهرداری‌ها پس از یک هفته پروانه موقت را صادر نماید و عوارض را طی دو سال تقسیط کرده و همچنین نسبت به تخفیف ۵۰ درصد هم اقدام کنند.

دبیر شورای مسکن تصریح کرد: این در حالی است که برخی شهرداری‌ها طلب نقشه‌های اجرایی می‌کنند که دست کم دو ماه زمان می‌برد و ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم زمان را برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از دست بدهیم.

مبارک قدم افزود: این طرح دولتی است و برای انجام آن و تحویل این واحد‌ها به متقاضیان نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازیخاطر نشان کرد: در استان قزوین مقرر است حدود ۵ هزار واحد را طی دو سال بسازیم و با اینکه فرایند انجام حدود ۲ هزار واحد آغاز شده، ولی متاسفانه هنوز حتی برای یک واحد پروانه موقت صادر نشده که این روند کار را دشوار کرده و باعث می‌شود نتوانیم تسهیلات پروژه را آزاد کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز