خبرگزاری کار ایران

زارع در مراسم معارفه شهردار رشت :

اختلاف ها، نباید منجر به معطل ماندن ارائه خدمات به شهروندان شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۶۹

استاندار گیلان تقویت اتحاد و همدلی با هدف تسهیل امور شهروندان را تنها راهبرد موفقیت خواند و با تاکید بر اینکه لحظه‌ای از خدمت رسانی به مردم نباید از دست برود، گفت: اختلاف نظر در پیشبرد امور، منجر به معطل ماندن ارائه خدمات به شهروندان نشود و لازم است از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت بهبود زندگی مردم استفاده‌ای درست و اصولی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان زارع در مراسم معارفه شهردار رشت با تبریک فرارسیدن میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، افزود:  همه ما مسئولان در جهت رسیدگی به امور مردم باید وحدت و انسجام را سرلوحه قرار دهیم بویژه در شرایط کنونی که تنها راهبرد موفقیت، تقویت اتحاد و یکدلی با هدف تسهیل امور شهروندان است.

استاندار گیلان شهرداری ها را یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین نهادهای خدماتی در هر شهر عنوان و خاطرنشان کرد: رشت با سابقه ای افزون بر یک قرن از تاسیس نهادی چون بلدیه، در زمره اولین شهرهایی است که با سابقه تمدنی غنی و میراث های فرهنگی ارزشمند، از این تشکیلات بهره مند بوده است.

وی سابقه بالای شهرداری در رشت را یکی از امتیازات این شهر و در واقع بیانگر تمدن شهرنشینی مردمانی دانست که صاحب اولین‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌اند و گفت: امروز هم، رشت و ساکنان آن، در عرصه‌های ملی و فراملی، به همین خصیصه شهره هستند.

زارع با بیان اینکه سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی رشت، این شهر را نه تنها در استان بلکه در پهنه ایران متمایز ساخته، افزود: بر این مبنا لازم است نهایت تلاش و کوشش برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان آن به‌کار گرفته شود.

وی راهکارهای جلب رضایت مردم از زندگی در منطقه خاص جغرافیایی را موضوعی مهمی ارزیابی و با اشاره به انجام تحقیقات گسترده علمی و دانشگاهی پیرامون این مسئله خاطرنشان کرد: ارتقاء کیفیت زندگی، تنها یک امر مادی نیست بلکه روابط اجتماعی سالم و سازنده، در تحقق این مهم اثرگذاری بالایی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان هم‌افزایی شورای اسلامی شهر با نهاد شهرداری در بسترسازی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان را بسیار مهم و موثر دانست و بر ضرورت تمرکز این دو نهاد شهری که برآمده از آرای مردم و پاسخگو به آنان هستند، بر انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی و عملیاتی برای جلب رضایت شهروندان و ارتقاء شاخص های شهری تأکید کرد.

وی به مواجهه رشت با دشواری‌هایی که مهم‌ترین آنها زباله، ترافیک، بهسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی رودخانه‌هاست، اشاره و تصریح کرد: البته دغدغه‌هایی درخصوص حفظ بناهای تاریخی، توسعه مراکز فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی نیز وجود دارد.

استاندار گیلان شناسایی دقیق مشکلات، اولویت‌بندی آنها و اتخاذ راهکارهایی عملی برای رفع آنها طبق برنامه زمانبندی مشخص با تعامل شورای اسلامی شهر را جزء انتظار خود از شهردار جدید رشت عنوان کرد و گفت: در این راستا شهردار جدید باید به تبیین فعالیت‌های انجام شده و پاسخگویی به مطالبات بحق شهروندان اقدام کند.

وی با تاکید براینکه لحظه‌ای از ارائه خدمت به مردم نباید از دست برود، افزود: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت بهبود سطح زندگی شهروندان، استفاده‌ای درست و اصولی صورت گیرد.

زارع اختلاف‌نظر را در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای، امری طبیعی دانست و اظهار کرد: این اختلاف نظر نباید به معطل ماندن ارائه خدمات به شهروندان منجر شود بلکه لازم است پس از تصمیم‌گیری برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی، همگان گام در عرصه نهاده و با همبستگی جمعی و عزمی راسخ، نقش موثری در نیل به موفقیت ایفا کنند.

در پایان این مراسم با قدردانی از سرپرست شهرداری رشت، حکم انتصاب سید محمد احمدی از سوی وزیر کشور، توسطاستاندار گیلان به او اعطا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز