خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو شورای شهر رشت از استاندار گیلان :

مبادی ورودی گیلان را مسدود کنید/میهمان نوازی گیلانی‌ها بماند برای بعد کرونا / به جرأت می‌توانم بگویم مرکز کرونا‌ی رشت ،خیابان مطهری است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۳۳

عضو شورای شهر رشت گفت: بنده از استاندار گیلان می‌خواهم مبادی ورودی شهر را ببندد، ما میهمان‌نواز هستیم، اما میهمان‌نوازی ما بماند برای بعد از کرونا، ۲۷ استان کشور در شرایط قرمز قرار دارد اما با دو روز تعطیلی افراد به مسافرت می‌آیند.نمی دانم این چه نوع مسافرتی است که جان دیگران را به خطر می اندازیم.

به گزارش ایلنا از رشت، اسماعیل حاجی پور در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا،با اشاره به وضعیت شهر رشت در وضعیت کرونا، گفت: پزشکان و پرستاران امروز خسته شده‌اند و دیگر توان کار کردن را ندارند. حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم ماسک زدن است.

عضو شورای شهر رشت افزود: در روزهای جمعه، از ساعت ۶ صبح تا پایان شب افرادی در خیابان مطهری رشت انواع لوازم کهنه و غیرقابل استفاده را می‌فروشند. کسانی به آنجا می‌آیند یک گونی لوازم را می‌ریزد، هرچه فروختند که هیچ، مابقی را دور می‌ریزند! حتی سرنگ هم در این بساط به فروش می‌رسد.
 
او ادامه داد : بنده نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد این وضعیت را جمع کند؟ بنده  در زمان ریاست شورا، ۵ هفته از سد معبر و نیروی انتظامی خواستم تا در آن محدوده حضور داشته باشند و حتی یک نفر هم آنجا نیامد، اما بازهم همین وضعیت تکرار شده است. خواهش بنده بر این است که پس‌از این جلسه از سد معبر، خدمات شهر و نیروی انتظامی بخواهیم از این جمعه در این محل حضور داشته باشند، اصل و مرکز کرونا را می‌توانم به‌جرئت بگویم خیابان مطهری است. افراد به بدترین شکل ممکن، بدون ماسک و رعایت بهداشت در این محدوده حضور دارند.
 
او افزود: از ابتدای شیوع کرونا آمار بیش از ۴۰۰ فوتی در یک روز را نداشته‌ایم، پرستاران و پزشکان خسته هستند و دیگر توان ندارند.
 
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت تأکید کرد: پیشنهاد بنده برای شهرداری رشت این است که دورکاری مجدداً آغاز شود. تعجب می‌کنم که افراد و حتی مراجعین در ادارات بدون ماسک حضور دارند. ما حداقل از شهرداری خودمان این کار را آغاز کرده و جدی بگیریم. وضعیت بسیار نامطلوب است و کشته‌های ما متأسفانه به جوانان ما رسیده است. این خطر بزرگی است و باید با تمام وجودمان این خطر را حس کنیم.
 
او افزود: برویم در بازار رشت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ببینیم وضعیت چگونه است؟ ما در این وضعیت نمی‌توانیم کار را جمع کنیم. امروز بیشترین ضرر در کرونا مربوط به شهرداری بوده است، ما لایحه بخشودگی تخفیف غرفه‌ها، تاکسی‌ها و... را داده‌ایم. در آرامستان ۵۰% تخفیف لحاظ شده است. درخواست بنده این است که بخشی از این خسارت توسط استانداری جبران شود. آن‌هم در شرایطی که بیشترین هزینه‌ها برای مبارزه با کرونا از سوی شهرداری رشت در استان بوده است.
 
حاجی پور اذعان داشت: در ابتدای شیوع کرونا افرادی حضور داشتند و به تولید ماسک و ضدعفونی معابر می‌پرداختند، اما اکنون نمی‌دانم کجا هستند؟ این گروه‌های جهادی را باید ساماندهی کنیم و مجدداً راه بیندازیم. اگر کسی این کار را انجام نمی‌دهد ما خودمان این کار را انجام دهیم. امروز اوضاع بسیار خطرناک است و باید وارد عمل شویم.
 
او تصریح کرد: پیش‌بینی بنده بر این است که متأسفانه در هفته‌های آتی کرونای اقتصادی بلای جان مردمان ما خواهد شد و چک‌های برگشتی صاحبان مشاغل روزافزون خواهد شد.
 
عضو شورای شهر رشت، با اشاره به تعطیلی بخش‌های ورزشی شهر رشت در زمان شهردار سابق رشت، گفت: طرح راه‌اندازی تیم‌های پایه، جوانان و نوجوانان را به هیئت‌رئیسه محترم شورا ارائه می‌دهم. ما برای انجام این امور در سال جاری ردیف بودجه مشخص داشته و ما وضعیت خوبی در گذشته داشتیم و ورزشکاران ملی پرورش داده‌ایم و می‌توانیم تفریحات سالم را برای جوانان و نوجوانانمان ایجاد کنیم.
 
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت در پایان تأکید کرد: هیچ تاکسی‌ای حق ندارد بیش از دو نفر را در صندلی عقب سوار کند. در اتوبوس‌ها نیز علامت‌گذاری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز