خبرگزاری کار ایران

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها:

زمین‌های رها شده در سطح شهرها مشکل بزرگ شهرداری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۰۹۰

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به زمین‌های رها شده در سطح شهرها گفت: چندین بار شوراها برای زمین‌های رها شده در سطح شهرها عوارض وضع کرده اند که این مصوبه از سوی دیوان عدالت اداری رد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین اکبری با بیان اینکه زمین‌های رها شده در سطح شهرها یکی از مشکلات شهرداری‌ها است، گفت: چندین بار شوراهای شهر شیراز، اصفهان، مشهد و ... برای این زمین‌های رها شده در سطح شهر عوارض وضع کردند اما از سوی دیوان عدالت اداری رد شد.

وی افزود: درست است که بر اساس ماده 110 قانون شهرداری، شهرداری‌ها می‌تواند دور زمین‌های خالی دیوار کشیده و 10 درصد بیشتر از هزینه اعمال شده از مالک پول دریافت کنند اما آیا شهرداری توان این را دارد که برای زمین‌هایی با مساحت 2 تا 5 هزار متر دیوار کشی کند؟

اکبری اضافه کرد: کسی زمینی در بهترین نقطه شهر خریده و رها می‌کند و هر روز قیمت این زمین افزایش می یابد بدون اینکه مالک کاری کند. اما از سوی دیگر شهرداری باید به صورت مداوم به این زمین خدمات بدهد و نخاله‌ها و زباله‌های رها شده از سوی سایر شهروندان را تخلیه کند. از طرفی دیگر وجود یک قطعه زمین خالی در سطح شهر می تواند چهر شهر را نازیبا کند.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها، از رئیس دیوان عدالت اداری خواست تا درباره مصوبه شوراها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل در شهرها برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز