خبرگزاری کار ایران

مافی خبر داد:

احداث پردیس علم وفناوری در شهرستان آبیک

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۰۵۰

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: پردیس علم و فناوری با حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری و دستگاه‌های اجرایی استان در آبیک احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی مافی در کارگروه پژوهش که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: پردیس علم و فناوری در واقع یک زیست بوم مبتنی بر یک مکان جغرافیایی است و پدیده‌ای نو ظهور در سراسر دنیا به حساب می‌آید.

وی افزود: پردیس علم و فناوری به طور قطع باید در نزدیکی ناحیه شهری قرار گرفته باشد و ملاک‌های دیگری مانند مجاورت با مراکز دانشگاهی و وجود جذابیت‌هایی که آن را با شهرک‌های صنعتی متفاوت می‌کند،  داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: پردیس‌های علم و فناوری، مقصدی بین دانشگاه، صنایع مادر و کوچک و مدیریت شهری است که در آبیک این مهم به درستی رعایت می‌شود و خوشبختانه سه عامل توسعه پردیس علم و فناوری در آبیک وجود دارد.

مافی تصریح کرد: پیگیری از اداره کل راه و شهرسازی، اخذ موافقت از هیات امنای پارک‌های علم و فناوری منطقه یک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شناسایی مشاور جهت تدوین طرح جامع، سه اقدام مهم انجام شده برای راه اندازی این پروژه است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تسهیل در شرایط واگذاری، کمک به تامین زیرساخت یا صدور مجوزهای لازم جهت تهیه مدل اقتصادی و تصویب طرح جامع پردیس در شورای برنامه ریزی استان پس از تدوین آن از جمله مهمترین درخواست‌های ما است که امیدواریم مورد تصویب این کارگروه قرار بگیرد.

وی افزود: این صندوق‌ از سه محل صدور ضمانت نامه، صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات پارک علم و فناوری درآمدزایی می‌کند که اتفاق بسیار خوبی برای سرمایه گذاران به حساب می‌آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری کمک شایانی برای حمایت از این صندوق دارد و می‌تواند برای پیشرفت اقتصادی سرمایه گذاران و استان بسیار تاثیرگذار باشد.

مافی تصریح کرد:صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تاکنون تنها در چهار استان کشور، راه اندازی نشده که متاسفانه یکی از این استان‌ها، قزوین است و باید در مدت زمان کوتاهی این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز