خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد :

کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۹۳۴

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش شدید ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخایر خونی کرمانشاه به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، صالحی گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۱هزار نفر در استان موفق به اهدای خون شدند  که نسبت به سال گذشته ۳۵درصد کاهش یافته، این درحالی است که نیاز ما به فراورده‌های خونی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه  روزانه حدود ۲۰۰ واحد فراورده خونی در استان کرمانشاه نیاز است ، افزود :این حالی که  اکنون به طور میانگین در طول روز صد نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان به ضرورت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا هم اشاره  کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۶ هزار بیمار کرونایی بهبود یافته در استان داریم که از این تعداد فقط ۳۰۰ نفر پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

صالحی با بیان اینکه فرایند خون گیری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: همه ما در معرض آسیب این ویروس قرار داریم و قطعا مرکز انتقال خون و دیگر مراکز بهداشتی به دلیل انجام ضدعفونی های مستمر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار امن‌تر از مکان‌هایی مانند بازار‌ها است که افراد در آن تردد دارند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : این مرکز همه روزه (به غیر از روز‌های جمعه) از ساعت ۸ صبح تا ۷ غروب به طور یکسره اماده خونگیری از شهروندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز