خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان خبرداد:

انعقاد ۵۹ فقره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه مهارت

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۹۰۶

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان از انعقاد ۵۹ فقره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای توسعه مهارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا انصاری امروز در جلسه شورای مهارت استان زنجان اظهارداشت: در حال حاضر ۱۱۶ کارگاه ثابت شهری، ۳۰۵ کارگاه روستایی و عشایر  و ۱۳ مرکز ثابت در استان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۸۲ کارگاه مهارتی در بخش غیردولتی فعال است، ادامه داد: اسناد بالادستی مطلوبی برای توسعه آموزش‌های مهارتی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد باید به سمت توسعه مشاغل خانگی و  بازارسازی برای جمعیت غیرفعال بوده و موجب چرخش چرخ اقتصاد در خانواده‌ها شود.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان برضرورت استفاده از مهندسان حرفه‌ای، تکنسین‌ها و کارگران ماهر برای آینده کشور تاکید کرد و گفت: باید مهندسان آچار به دست چرخ اقتصاد را در دست بگیرند تا نیازهای صنایع و کارخانجات مرتفع شود.

انصاری از انعقاد ۵۹ فقره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای توسعه مهارت خبرداد و گفت: تفاهم نامه‌ای نیز در شهرستان ایجرود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی منعقد شد.

وی یادآورشد: ۸ میلیون ماسک توسط فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان تولید و فعالیت‌ها ادامه دارد که این کارگاه‌ها با کمک هلال احمر استان و گروه‌های جهادی فعال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان زنجان در آموزش های مهارتی فعالیت می‌کنند که شامل ۱۳ هزار دانش آموز می‌شود.

استاندار زنجان برضرورت عملیاتی شدن پیشنهادات معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زنجان تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های ماسک فکر معاون وزیر برای حل مشکل کشور در زمان کرونا بود.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه کمیته سند توسعه مهارت استان تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود، افزود: سند توسعه روستاها و سند آمایش سرزمینی استان آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه نقشه راه استان در زمینه‌های مختلف ترسیم و پروژه‌ها اجرایی می‌شود، افزود: بزرگترین کارخانه ذوب کشور در زنجان دی ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز