خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

زنجان می تواند پایلوت سنجش مهارت و دپارتمان ملی خودروهای سنگین باشد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۹۰۰

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، با اشاره به اینکه زنجان می‌تواند پایلوت سنجش مهارت و دپارتمان ملی خودروهای سنگین باشد، گفت: زمینه راه‌اندازی شهرک مهارت در استان زنجان با استفاده از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی اوسط هاشمی، در جلسه شورای مهارت استان زنجان، اظهار کرد: آموزش های مهارتی موجب خوداشتغالی و کاهش فقر می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به نیاز کشور به آموزش مهارت اشاره کرد و گفت: در سند توسعه کشور ۵۰ درصد جهت‌گیری آموزش و پرورش و ۳۰ درصد جهت‌گیری وزارت علوم باید معطوف به مهارت باشد.

به گفته وی، جهان امروز نیازمند آموزش مهارت دارد چرا که شاهد استفاده همگانی از وسایل هوشمند هستیم و شکاف مهارتی اگر با انقلاب صنعتی همراه نشود، تبعات سنگینی خواهد داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید براینکه تنها انسان‌های توانمند می‌توانند مشاغل خود را اداره کنند، خاطرنشان کرد: تا پنج سال آینده نیمی از توانمندی و ارزش ارزشگذاری بر اساس مهارت خواهد بود.

وی به ازبین رفتن مشاغل سنتی با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ضروری است آموزش و پرورش و وزارت علوم در خود زمینه تغییر را فراهم کرده و انسان توانمند را تربیت کنند.

هاشمی به تغییر 42 درصد مشاغل تا 2 سال آینده اشاره کرد و گفت: امروز نیازمند حمایت بخش خصوصی در زمینه مهارت هستیم و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش پیگیری آموزش‌های مهارتی برای آینده است،.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مغفول مانده و به آن توجه نشده است، بر ضرورت تشکیل کمیته برای سند توسعه مهارت استان زنجان تاکید کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه زنجان می‌تواند پایلوت سنجش مهارت و دپارتمان ملی خودروهای سنگین باشد، گفت: زمینه راه‌اندازی شهرک مهارت در استان زنجان با استفاده از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز