خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین:

12 محصول فناورانه مبارزه با کرونا در استان قزوین تولید شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۷۱۹

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: ۱۲ محصول فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان تولید و روانه بازار شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، دکتر مصطفی مافی با اعلام این خبر گفت: روز هفتم اسفند ۸۹ محلول ضدعفونی‌کننده بر پایه آب از سوی یک شرکت دانش‌بنیان استان روانه بازار شد و همزمان ۵ شرکت دانش‌بنیان نیز تا ۲۷ اسفند محلول‌های ضدعفونی را وارد بازار کردند و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار لیتر در روز تولید داشتند که علاوه بر نیاز استان، نیاز استان‌های همجوار را تأمین می‌کرد.

وی افزود: ۱۲ محصول فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا از جمله دستگاه و تونل ضدعفونی کننده انسان، پول، ازن و همچنین تب سنج از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان تولید و روانه بازار شدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: یکی از شرکت‌های دانش بنیان با کمک دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سه ماه است که بر روی تولید داروی ضد کرونا فعالیت می‌کند و نتایج آزمایش‌های بالینی این دارو مثبت بوده است و در صورت تأیید ستاد ملی کرونا، وارد دستورالعمل های بهداشتی درمانی کرونا می‌شود.

مافی تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های دولتی به دلیل وابستگی به درآمد‌های نفتی چالاکی لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را ندارند و باید از حمایت بخش خصوصی در این زمینه بهره ببریم.

وی افزود: استارتاپ‌های کشور استاندارد‌های بین المللی را دارا هستند، اما به دلیل شرایط تحریمی، سرمایه گذاران خارجی علاقه‌ای به سرمایه گذاری بر روی این شرکت‌ها ندارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان خاطر نشان کرد: پارک‌های علم و فناوری زنجیره اتصال صنعت با دانشگاه هستند و تبدیل ایده به ثروت را شتاب می‌دهند تا صاحبان ایده و فناوری، بتوانند با حمایت مالی، محصول خود را وارد بازار کنند.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در سال ۸۷ ذیل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شکل گرفت و از سال ۹۰ پارک علم و فناوری مستقیم زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند و در استان قزوین نیز یک پارک فعالیت می‌کند.

مافی افزود: ۱۲۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند که ۱۸۰ محصول تولید و روانه بازار کردند و از بین ۷۸ واحد دانش بنیان در استان ۲۸ واحد نیز در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: ۱۳ درصد صنایع کوچک در استان قزوین مستقر هستند و ظرفیت خوبی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

مافی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، تا پایان امسال اراضی پارک علم و فناوری استان به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود.

وی افزود: محصول تولیدی واحد‌های دانش بنیان استان به کشور‌های همسایه صادر می‌شود و به عنوان نمونه، شرکت تونل ساز ماشین، یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان که در زمینه تولید تجهیزات حفر تونل فعالیت دارد، کالای تولید شده اش را به کشور‌های ترکیه و قطر صادر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز