خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

رتبه آخر فارس در دریافت تسهیلات/فارس در حوزه مدیریتی قفل شده است/ادارات سرمایه گذاران را فراری می دهند

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۵۶۹

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فارس توانسته رتبه سوم را در بخش سپرده گذاری در کشور کسب کند، گفت: متاسفانه استان فارس در بخش دریافت تسهیلات از بانک ها جزو استان‌های آخر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الله فیروزی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مقررات بانک‌ها از عوامل مهم در عدم رشد صنایع استان به شمار می‌رود، گفت: بی‌شک در شرایط فعلی برای  رشد و توسعه اقتصادی نیاز است تا یک اتفاق مناسبی در حوزه بانکداری و پرداخت تسهیلات رخ دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه روان نبودن سرمایه گذاری، مشکل در دریافت تسهیلات و سیستم های اداری باعث شده که اقتصاد فارس با مشکلات متعددی مواجه شود بیان کرد: برای بهبود این وضعیت نیاز است تا مسئولان استان نشستی را برگزار کنند و رتبه نخست استان در بخش سپرده گذاری و رتبه آخر در دریافت تسهیلات را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

میزان زیاد سپرده ها در بانک ها بیانگر بی رغتبی به بخش تولید است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: میزان قابل توجهی سپرده‌های مردم در بانک‌های استان بیانگر این موضوع است که افراد میل سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید ندارند.

فیروزی با اشاره به اینکه عدم پرداخت تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران توسط بانک ها و بی رغبتی مردم از ورود سرمایه به بخش تولید از نکاتی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: اگرچه شهر شیراز از ظرفیت‌های مناسبی مانند فرودگاه و محل های اقامتی مناسبی برخوردار است اما عدم رغبت سرمایه گذاران و افراد برای سرمایه گذاری در استان از موضوعات مهم است.

فارس در حوزه مدیریتی قفل شده است

فیروزی با اشاره به اینکه طبق بازدید های که در استان و حوزه انتخابیه داشتم و دارم متوجه شدم که فارس در بخش مدیریتی استانی قفل شده است بیان کرد: بی شک در شرایط فعلی و جهت توسعه نیاز است تا نگاه جدیدی در حوزه مدیریت استان فارس ایجاد شود.

ادارات سرمایه گذاران را فراری می دهند

فیروزی گفت: عدم رغبت سرمایه گذاری توسط سرمایه‌گذاران کلان در استان فارس از موضوعات و مسائلی است که نیاز به بررسی و ارزیابی دارد،خاطر نشان کرد: اگرچه فراهم نبودن زیر ساخت‌های ریلی، راه‌های ایمن و .... از دلائل عقب ماندگی فارس در صنعت به شمار می رود که بخش اعظم این بخش به روند فعالیت‌های ادارات استان باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایل  عدم جذب سرمایه گذار در استان ناتوانی دستگاه‌های اجرائی به شمار می رود افزود: اگرچه بسیاری از استان ها چندان خدمات ویژه ای به سرمایه گذاران ارائه نمی دهند اما جذب سرمایه گذار در دیگر استان ها و فرار سرمایه گذاران در فارس دارای علت هایی است که نیاز به واکاوی دارد.

رتبه آخر فارس در دریافت تسهیلات/فارس در حوزه مدیریتی قفل شده است/ادارات سرمایه گذاران را فراری می دهند

نماینده فسا در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر نمایندگان موضوع مقررات زدایی را در مجلس در دستور کار خود قرار داده اند ادامه داد: بسیاری از مقررا ت موجود و قوانین دست و پاگیر اداری مشکلات متعددی را برای افراد و سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگر این مصاحبه با اشاره به اینکه متاسفانه دولت در سال های گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی را توسط بخش خصوصی در فارس انجام نداده، گفت: متاسفانه در حال حاضر اگر بخش خصوصی قصد ورود به صنعت استان را داشته باشد با چالش های متعددی مواجه می شود چرا که نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی صنایع بزرگ هم آب بر هستند و فعالیت این کارخانه ها نیازمند حجم زیاد آب است.

نماینده فسا گفت: اگرچه موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در سال های گذشته در قالب طرح ناب توسط قرار گاه خاتم الانبیا طراحی شده است بنابراین عملیاتی شدن این مهم باعث می شود استان فارس بتواند در حوزه صنعت و کشاورزی به آب پایدار برسد.

قانون برای تسهیل زندگی است نه قفل کردن امورات

فیروزی با بیان اینکه وجود قانون برای تسهیل زندگی و تعاملات است نه قفل کردن امورات گفت: در حال حاضر نبود برخی از قوانین زیانش به مراتب بدتر از بودنش است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای این کمیسیون برای رفع قوانین دست و پاگیر و جهش تولید در تلاشند تا بتوانند قوانین موجود را مقررات زدایی کنند.

گفت و گو: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز