خبرگزاری کار ایران

عراقچی در بازدید از مناطق مرزی خداآفرین مطرح کرد:

برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی خط قرمز است

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۳۷۹

معاون سیاسی وزیر امورخارجه امروز از نوار مرزی شهرستان خداآفرین و سد خداآفرین بازدید کرد و در جریان وضعیت مناطق درگیر در جنگ قره باغ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خداآفرین، عباس عراقچی امروز از نوار مرزی شهرستان خداآفرین و سد خداآفرین و قیز قلعه سی بازدید کرد و در جریان وضعیت مناطق درگیر در جنگ قره باغ قرار گرفت.

وی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی که در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان  اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه‌ مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد شود. 

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: در جریان سفر به مناطق مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در این زمینه مذاکره و بحث و تبادل نظر خواهد شد.

گفتنی است با توجه به درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، نیروی زمینی سپاه پاسداران از روز یکشنبه برای حفظ امنیت مرزهای شمال غرب کشور و به خصوص شهرستان خداآفرین در مرزهای نزدیک دو کشور مستقر شده است.

تانک‌ها و تجهیزات نظامی برای محافظت از مردم مناطق مرزی کشورمان و همچنین برقراری امنیت در نوار مرزی شمال غرب در مناطق خداآفرین و جلفا مستقر شده‌اند.

تاکنون بیش از ۵۰ فروند راکت و خمپاره جنگ قره باغ به مناطق مرزی کشورمان در خداآفرین برخورد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز