خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز خبر داد:

وضعیت شهرستان مهریز بحرانی است/ درخواست عاجزانه از مردم برای رعایت موارد بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۳۱۶

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در استان یزد گفت: ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بخشی از شهروندان سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شهرستان مهریز شده است.

به گزارش ایلنا، پورمازار گفت: با توجه به مبتلا شدن تعداد زیادی از پرسنل خدوم و زحمتکش بهداشت و درمان و افزایش آمار بیماران نیاز به بستری و پر شدن ظرفیت بیمارستان شهرستان ، وضعیت بحرانی را در شهرستان ایجاد کرده است که ادامه این روند به افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ به علت بیماری کرونا منجر خواهد شد.

وی افزود: عاجزانه از مردم شریف شهرستان مهریز خواهشمندم که با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک و در نتیجه با کاهش یافتن تعداد موارد مبتلا به کادر زحمتکش بهداشت و درمان کمک کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز تاکید کرد: توجه به نکات ذیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است؛ به محض خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنید ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در محل‌های پرخطر و با تجمع زیاد، شستشوی مرتب دست‌ها، اگر حس می‌کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی، چون سردرد و آبریزش بینی، تا زمان بهبود در خانه بمانید و اتاق خود را از سایرین جدا کنید، پرهیز از ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از شما و دیگران در برابر کووید۱۹ و سایر ویروس‌ها باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: همکاری نکردن برخی از شهروندان در رعایت مقررات و نکات بهداشتی موجب افزایش آمار بیماران کرونایی و بحرانی شدن شرایط منطقه طی روز‌های اخیر شده است.

پورمازار، اعمال مقررات سختگیرانه همانند اوایل امسال را در شرایط کنونی تنها راه حل غلبه بر کرونا برشمرد و افزود : مسئولان مربوطه باید بدون ملاحظه ، با افرادی که بی‌تفاوت از کنار این بیماری و شیوع آن در شهر می‌گذرند برخورد مناسب انجام دهند در غیر اینصورت شرایط مهریز بسیار بغرنج و خطرناک‌تر می‌شود.

وی گفت : پرهیز شهروندان از دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمد‌ها در کنار استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی راه برون‌رفت از وضعیت بسیار نامناسب است که روز به روز شاهد فوت افراد و شبوع بیشتر آن در سطح محلات مختلف شهر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز