خبرگزاری کار ایران

خجسته پور مطرح کرد:

پدافند غیرعامل در سطح کشور نیازمند نگاهی حاکمیتی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۹۶۸

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل گفت : پدافند غیرعامل در سطح کشور نیازمند نگاهی حاکمیتی است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حبیب الله خجسته پور صبح دوشنبه در دیدار با سردار کائینی معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه پدافند غیرعامل در سطح کشور نیازمند نگاهی حاکمیتی است، بیان کرد: این نگاه سبب می شود تا بتوانیم شاهد اجرای برنامه های خوب و اهمیت دادن به این حوزه باشیم.

وی اذعان داشت : در سطح استان ها به واسطه قرار گیر ی پدافند غیرعامل در درون استانداری این نگاه تقریباً حاکمیتی وجود دارد در نتیجه در درون استان ها شاهد برگزاری جدی مراسم و جلسات حوزه پدافند غیرعامل هستیم که توانسته موفقیت هایی را کسب کند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به تاکید استانداری سمنان مبنی بر تدوین دستورالعمل های مرتبط با پدافند غیرعامل گفت :می بایست از مرکز کشور نیز رفع موانع و توجه بیشتر به حوزه پدافند غیرعامل انجام پذیرد تا شاهد شکوفایی بهتر این حوزه باشیم.

خجسته پور ابراز کرد: امروز به گونه ای با پدافند غیرعامل برخورد می شود که گویی یک سازمان اجرایی است در صورتی که پدافند غیرعامل به دلیل اهمیتیش یک نوع نهاد بستر ساز و برنامه ریز محسوب می شود که دستگاه های اجرایی می بایست ملاحظات آن را در سطح کشور و استان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه قدمت پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ بشر است گفت ساختار اداری نمایی را به خود گرفته که بعضاً شاهد برخی موازی کاری ها در آن هستیم،فلذا لازم است در ساز و کاری که برای پدافند غیرعامل ایجاد می شود، ساختار حاکمیتی پدافند غیرعامل نیز رعایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بیان کرد: در این استان همچنین طرح جامع پدافند غیرعامل پیگیری می شود اما در بدو ورود ما به این استان متوجه شدیم که با موانع و مشکلاتی در این حوزه روبرو هستیم که باید رفع شوند.

وی گفت : از انجا که حوزه پدافند غیرعامل دارای اهمیت است باید سعی کنیم تا در درون استان سمنان نیز این مهم را رفع کنیم.

خجسته پور با اشاره به اینکه در سطح استان اقدامات خوبی برای حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته است تصریح کرد : در قالب پدافند غیرعامل زیستی در سطح استان سمنان ، کمیته های زیر مجموعه ، ایجاد شده است و در زمینه مدیریت بحران نیز بحث دبیری نشست را با پدافند غیرعامل در نظر گرفتیم و این نمونه ای بی بدیل محسوب می شود.

وی افزود: به رغم قرار گیری استان سمنان در یک کریدور پر رفت و آمد و مهم کشور و همچنین موج هایی از بیماری کرونا که رفت و آمد است در مجموع باید گفت مدیریت مقوله کرونا در سطح کلان استانی به خوبی صورت گرفته و برمبنای نظر وزیر بهداشت این امر مثبت ارزیابی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز