خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین :

مقابله با انواع تهدیدهای احتمالی نقش پدافند غیرعامل را حیاتی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۹۱۲

استاندار قزوین پدافند غیرعامل را دارای نقش حیاتی و مهم در مقابله با انواع تهدیدهای احتمالی دانست و گفت: داشتن رویکرد هوشمندانه برای تقویت این حوزه بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل استان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل سند بالادستی و راهبردی است و موضوعاتی که در آن مطرح می‌شود، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در سطح کلان به دنبال دارد.

استاندار قزوین اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در برخی کشورها دارای عمری ۶۰ تا ۷۰ ساله هستند و در بسیاری از کشورهای جهان این مسئله به برنامه‌های استراتژیک سیاسی و دفاعی تبدیل شده و در کشور ما نیز برای صیانت از منابع موجود در برابر تهدیدات دشمنان پدافند غیرعامل فعالیت خود را از سال ۸۲ آغاز کرده است.

جمالی‌پور اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که با توجه به تهدیدات دشمن در حوزه‌های مختلف، رعایت اصول پدافند غیرعامل برای ما یک اصل حیاتی به شمار می‌رود و دستگاه‌های اجرایی نیز باید تهدیدات حوزه کاری خود را شناسایی و بانک جامع اطلاعاتی داشته باشند.

به گفته استاندار قزوین، در طرح جامع پدافند غیرعامل تمام فرصت‌ها و دارایی‌های استان در کنار تهدیدات و چالش‌ها مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفته است.

وی طرح جامع پدافند غیرعامل را نقشه راهی برای مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی دانست و افزود: این طرح در قزوین تکمیل‌ شده و در حال بررسی نهایی آن هستیم.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: با تصویب و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به دنبال شناخت ضعف‌ و آسیب‌پذیری‌ها هستیم و دستگاه‌های اجرایی با توجه به اشرافی که در حوزه مورد نظر دارند، می‌توانند کمک قابل توجهی در ارایه این طرح مهم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه پدافند غیرعامل تضمین کننده امنیت زندگی مردم نیز هست، افزود: قزوین در حوزه تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه‌ و کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل از استان‌های پیشتاز بوده و کارهای ویژه زیادی در منطقه اجرا شده است.

پنجم تا دوازدهم آبان‌ماه، هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز