خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های فارس

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۸۶۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس به صدا درآمده است، لزوم بررسی راهکارهای جلب همکاری بخش خصوصی در این زمینه را با اهمیت دانست.

به گزارش ایلنا مهرزاد لطفی در یکصد و نود و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید19 علوم پزشکی شیراز، با اشاره به افزایش میزان بیماران نیازمند بستری در فارس، ظرفیت‌های ممکن برای افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان و راهکارهای تقویت همکاری بیمارستان‌های خصوصی را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین با توجه به افزایش موارد بستری در برخی شهرستان‌های استان فارس، برنامه ریزی برای مدیریت این موضوع با همکاری مسئولان شهرستان‌ها را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت طی هشت ماه گذشته، احساس مسئولیت و مشارکت مردمی در رعایت اصول بهداشتی را مهم ترین راهکار برون رفت از شرایط کنونی عنوان کرد.

لطفی همچنین ضمن بررسی آمار ابتلا در جمع مدافعان سلامت و کارکنان دانشگاه، وضعیت سلامت آنان را پیگیری کرد.

وی با اشاره به گزارش «لیلا بدیعی» کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به بررسی فرآیندهای نمونه گیری در آزمایشگاه مرکز بهداشت شهدای والفجر پرداخت و دستوراتی برای توسعه تجهیزات و خدمات این آزمایشگاه صادر کرد.

بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان و علت‌های مرگ و میر بیماران طی روزهای اخیر، دیگر محور نشست امروز این ستاد بود.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه گزارشی از موارد بستری بیماران در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان ارائه کرد که در این گزارش حجم بالای بیماران نیازمند بستری مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز