خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار مرکزی صورت گرفت؛

بهره برداری از مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۸۳۱

استاندار مرکزی گفت: راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری استان، تمرکز و تأکیدی بر جهش تولید و غلبه بر تحریم ها و جنگ اقتصادی است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سیدعلی آقازاده در مراسم بهره‌برداری از مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه‌گذاری استان مرکزی، افزود: راه‌اندازی این مرکز گام بلندی در جهت چابک‌سازی و تسهیل امور اداری برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان است. بهتر است که این مرکز در قالب فعالیت‌های سیستماتیک و از طریق یک سامانه و شبکه کار کند. نباید این مرکز باری بر سیستم و بروکراسی اداری و عامل اطاله وقت باشد، بلکه باید تسهیل و تسریع کننده رفع مشکلات واحدهای تولیدی باشد و روند چابکسازی در پیش گرفته شود تا در 4 ماهه باقی مانده از سال 1399 بتوان موفقیت‌های بیشتری کسب کرد.

وی ادامه داد: این مرکز فرصت مناسبی است تا تولیدکنندگان در نقاط مختلف استان بدون حضور در سازمان صمت مشکلات خود را در هر ساعت از شبانه روز مطرح کنند تا نسبت به حل مشکلات این واحدها اقدامات لازم انجام شود. باید در نظر داشت که بازگشایی این مرکز به معنای حل همه مشکلات تولید در کمترین زمان ممکن نیست، بلکه استمرار اقدامات، حمایت‌ها و تلاش‌ها آن را محقق می‌کند و اگر این مرکز مشکل یک واحد صنعتی و حتی یک کارگر را رفع کند، قطعاً از آن حمایت می‌کنیم و باید از هر روزنه‌ای برای رفع مشکلات به عنوان فرصتی مغتنم استفاده کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه علیرغم شرایط تحریم و محدودیت‌های اقتصادی که در سال جاری به اوج خود رسیده، فرآیند تولید در استان و کشور با قدرت جریان دارد، اظهار داشت: شاخص‌های اقتصادی استان مرکزی ‌در سال جاری نشان می‌دهد که با تلاش مسئولان استان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان، جهش تولید در استان محقق شده و باید تلاش شود که این مهم در 5 ماه آینده نیز تدوام داشته باشد.

آقازاده تصریح کرد: این افتخار است که در بدترین سال مالی و شرایط اقتصادی و تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات و صادرات، استان مرکزی همچنان بر مدار تولید است. استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری برای تحقق جهش تولید دارد و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت‌ها صورت گرفته که در صورت اجرای صحیح برنامه‌ها و مشارکت تمامی دستگاه‌های مسئول، شرایط اقتصادی استان بهبود خواهد یافت.

وی بیان داشت: کشور بیشترین فشارها، تحریم ها و محدودیت‌ها را طی سال‌های اخیرا متحمل شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تصدی وزارت صمت با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود و می‌طلبید که وزیر صمت پس از انتخاب و انتصاب، طرح ضربتی برای جبران بخشی از مشکلات و نارسایی ایجاد شده در برخی از واحدهای تولیدی در سراسر کشور برنامه‌ریزی کند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: عملکرد سال 97 و 98 و میزان فعالیتها در حمایت از بخش تولیدی و رفع مشکلات واحدها در کارگروه های مختلف از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، درخشان و قابل دفاع است و با همکاری بین بخشی اجازه بر زمین ماندن تولید آنهم بدون دلیل داده نشد. البته این روند همکاری و حمایتها در سال 99 نیز ادامه یافته است به گونه ای که در 6 ماهه نخست سال جاری، استان در شاخص‌های اقتصادی، کارگری، فضای کسب و کار و تولید عملکردی بهتر از سال 98 داشت و با ایجاد فضای کسب و کار در بازه زمانی مذکور، رتبه سوم کشور به استان مرکزی اختصاص یافته است.

مرکز شبانه روزی فوریتهای مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری استان مرکزی برای کاهش التهاب ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه‌گذاری استان مرکزی برای کاهش التهاب در حوزه های صنعتی و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

سعید جعفری کرهرودی افزود: پس از ابلاغیه ۲۷ مهرماه قائم مقام وزیر صمت در ستاد تسهیل، به استانداران و اعضای اصلی ستاد، در خصوص ضرورت راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریتهای بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح های سرمایه‌گذاری کشور، زیرساختهای مورد نیاز این مرکز شبانه روزی مهیا و آماده ارائه خدمات به واحدهای تولیدی می باشد. پشتوانه قانونی این مرکز نیز در ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد.

وی ادامه داد: این مرکز می‌تواند به مهم‌ترین عامل تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، از طریق حل و فصل مشکلات و رفع موانع از پیش پای واحد‌های تولیدی در حوزه های صنعتی و سرمایه گذاری تبدیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: نمایندگان تمام دستگاه‌ های مرتبط با بخش تولید از قبیل معاونت‌های مختلف سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانکها با هدف حل مشکلات تولید و طرحهای سرمایه گذاری با اختیار تام حضور دارند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی با این مرکز مطرح نمایند.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: کارآفرینان استان می‌توانند به طور شبانه روزی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی خود را به این مرکز اعلام کنند و دستگاه‌های مرتبط نیز موظف هستند تا در کمترین زمان ممکن مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز