خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره جهاد کشاورزی جوین خبر داد:

بارگیری چغندر برای نخستین بار در کشور با دستگاه لودر کلینر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۷۶۱

سرپرست اداره جهاد کشاورزی جوین از بارگیری چغندر برداشت شده در مجموعه کشت و صنعت این شهرستان برای نخستین بار در کشور، با دستگاه لودر کلینر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اکبر قارزی در این خصوص گفت: متاسفانه تا قبل از وجود این دستگاه، چغندرهای برداشت شده توسط لودر به کارخانه قند انتقال داده می‌شد که طی این انتقال، با توجه به تیغه‌های جلوی بیل لودر، میزان زیادی از چغندرهای زیرین زخمی یا شکسته می‌شد.

وی افزود: در عملیات حمل نیز، حجم بالایی از خاک یا گل چسبیده به چغندر و یا علف‌های هرز و هرگونه ضایعات دیگر به کارخانه نیز حمل می شد که با وجود این دستگاه، هیچ نوع ضایعات شکستگی یا ضایعات به انبار اصلی در کارخانه حمل نمی شود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان جوین ادامه داد: دستگاه لودر کلینر ساخت آلمان، قابلیت بارگیری ۵۰۰ تن چغندر در هر ساعت را داراست و با دارا بودن ۲ غلطک، عملیات علف زدایی و پاکسازی چغندر را انجام می‌دهد.

قارزی با اشاره به سطح زیرکشت حدود ۵ هزار هکتاری چغندر در این شهرستان طی سال جاری، اظهار داشت: بدون شک وجود این دستگاه، از دورریزی حجم بالایی از چغندر انبار شده در هنگام انتقال به کارخانه، جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان‌ اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند بهاره نیز در جوین تولید شود، تصریح کرد: از کل سطح زیر کشت چغندر شهرستان جوین، ۸۹۰ هکتار آن، کشت شده توسط کشت و صنعت جوین است که به وسیله سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز