خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه مرمت دو بقعه تاریخی در تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۷۳۳

رئیس اداره اوقاف تایباد گفت: دو بقعه شاخص مزار مولانا و شاهزاده قاسم جزو آثار فرهنگی، مذهبی و میراثی این شهرستان محسوب می‌شوند و تاکنون اداره میراث فرهنگی در شهرستان هزینه‌های بسیاری برای مرمت و بازسازی آنها متقبل شده است.

سیدابوالفضل محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار کرد: طی چندسال گذشته با مشارکت اداره اوقاف بخشی از هزینه‌های نگهداری و حفظ این دو اثر تاریخی و مذهبی مهم از محل موقوفات این دو بقعه تامین می‌شود.

وی افزود: در یک سال اخیر برای مرمت مزار شاهزاده قاسم شامل تعمیر سردرب، سیستم روشنایی، سرویس بهداشتی و تعمیرات داخلی بقعه حدود ۲۷۰ میلیون ریال و جهت مباحث عمرانی و فرهنگی مزار مولانا ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

محمودی با اشاره به تعیین تکلیف زمین‌های کناری مزار مولانا توضیح داد: حریم مزار مولانا مصوب شده و امکان ساخت و ساز جدید وجود ندارد، طرح تحول مزار یک طرح عظیم است که چنانچه اداره میراث فرهنگی در شهرستان این طرح را تایید کند و نهادهای ذیربط در این حوزه همکاری و مشارکت داشته باشند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: مجموعه مزار مولانا در بحث گردشگری ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد و سالانه مسافرین زیادی از نقاط مختلف داخلی و خارجی برای بازدید این بقعه به تایباد سفر می‌کنند اگر چنانچه در این حوزه تمهیدات درستی انجام شود و امکانات رفاهی مزار مجهز شود می‌توان از این فرصت برای توسعه اقتصادی بهره‌مند شد.

 وی با بیان اینکه به مزار مولانا توجه زیادی نشده، افزود: مولانا یک شخصیت بزرگ تاریخی است که اگر در هر مکان دیگری دفن شده بود استفاده بیشتری از ظرفیت آن می‌شد اما متاسفانه در تایباد بیشتر افراد این بقعه شاخص تاریخی را تنها یک قبرستان و محل دفن اموات می‌شناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز