خبرگزاری کار ایران

رجبی خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل رعایت حقوق شهروندی در دادستانی تاکستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۶۳۷

دادستان تاکستان گفت: مطابق سند امنیت قضایی ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه، دستورالعمل رعایت حقوق شهروندی براساس مواد ۱۳، ۱۶ و ۱۹ سند مذکور در دادستانی شهرستان تنظیم و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین رجبی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: حفظ امنیت و آرامش مردم در جامعه بخشی از حقوق عامه بوده و مدعی العموم موظف به حفاظت از آن است.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان با بیان اینکه سند امنیت قضایی با ۳۷ ماده از «حق بهره‌مندی از خدمات حقوقی» تا «منع بازداشت غیرقانونی و خودسرانه» را در بر می‌گیرد، افزود: امنیت قضایی حالتی است که در آن، حیثیت، جان، مال و کلیه امور مادی و معنوی اشخاص در حمایت قانون و مصون از تعرض باشد و تأمین چنین امنیت عادلانه‌ای برای همه بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی گفت:ایجاد امنیت قضایی، عموم جامعه را به تأمین حقوق شهروندی مطمئن می‌سازد و آرامش خاطر شهروندان را از تضییع نشدن حقوق بنیادین آنان فراهم می‌آورد.

رجبی به اهم مواردی که ضابطان در بازرسی منازل موظف به رعایت آن هستند، اشاره و تصریح کرد: اخذ اجازه از مقام قضایی در جرایم مشهود و غیر مشهود، تفتیش و بازرسی منزل در روز و در حضور متصرف، ایجاد نکردن خسارت در زمان بازگشایی درب منزل یا محل سکونت افراد و بازرسی نکردن از اشخاص، اشیا و اماکن غیر مرتبط با موضوع نیز می‌بایست توسط ضابطان در اجرای دستور بازرسی رعایت گردد.

سند امنیت قضایی در اجرای بند «ب» ماده ۱۲۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ و به‌منظور تحقق اهداف بندهای ۶۵، ۶۶ و ۶۷ سیاست‌های کلی قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۴ از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز