خبرگزاری کار ایران

بی‌تفاوتی مسئولان ارشد استان اصفهان در حل مشکلات/ از جولان کرونا تا نوزاد رها شده در حصه

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۴۷۴

اوضاع و شرایط کرونایی استان اصفهان مثل بسیاری از استان‌های کشور اصلا خوب نیست، اما بالاترین مقام دولتی استان، واکنش چندانی به این اتفاق نشان نمی دهد و تنها در بین نامه‌نگاری های اداری و حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای مدافع سلامت گاهی هم درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخن می‌گوید.

ایلنا؛ عباس رضایی استاندار اصفهان،دکترای ایمنی‌شناسی از انگلستان است. او همچنین پیش از این مدیر گروه ایمنی‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و  استاندار چهارمحال و بختیاری بود.

چند سال پیش که به دلیل  بازنشستگی محسن مهرعلیزاده صندلی مدیریت ارشد استان اصفهان را ترک کرد، عباس رضایی با حکم وزیر کشور در این جایگاه نشست. آمدنش کم سر و صدا بود؛ خودش باور دارد کارهای زیادی برای زاینده‌رود کرده  اما  به دلیل حساسیت استان‌های همجوار نسبت به موضوع آب،  علاقه‌ای  برای رسانه‌ای کردن دستاوردهایش ندارد.

در روزهای کرونایی و در زمانی که به گفته آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این شهر و استان در شرایط فوق بحرانی قرار دارد، استاندار اصفهان در طول دو هفته گذشته بیشترین وقتش را صرف صدور پیام‌های مناسبتی در تقویم کرده است.

اوضاع و شرایط کرونایی استان اصفهان مثل بسیاری از استان‌های کشور اصلا خوب نیست، اما مدیریت ارشد استان اصفهان واکنش چندانی به این اتفاق نشان نمی دهد و تنها در بین نامه‌نگاری های اداری و حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای مدافع سلامت گاهی هم درباره  رعایت پروتکل های بهداشتی  سخن می‌گوید.

در تازه‌ترین اتفاق بد میان بسیاری از خبرهای بد دیگر این روزها ، انتشار تصویری دردناک از جسد نوزاد رها شده در حصه یکی از مناطق حاشیه نشین  شهر اصفهان است .عکس او در حالی در گوشی های همراه مردم استان می‌چرخید که بر روی بدن برهنه و خاکی او جای دندان‌های سگ دیده می‌شود.

یک فعال اجتماعی ساکن منطقه حصه که برای نخستین بار عکس این نوزاد را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، گفته است این نوزاد متعلق به یکی از زنان کارتن خواب در مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان است که فعالان اجتماعی بارها مشکلات آنجا را به گوش مسئولان استان و شهر اصفهان رسانده‌اند.

حالا پس از گذشت ۳ روز از انتشار عکس نوزاد بی‌جان رها شده در منطقه محروم حصه که توسط سمن‌های فعال در حوزه کودکان در فضای مجازی دست به دست شد، آقای استاندار اعلام کرده‌اند که موضوع جسد نوزاد رها شده در اصفهان هر چه زودتر بررسی شود.

عباس رضایی به مراجع قضایی و انتظامی استان دستور داده درستی و نادرستی مربوط به مطلب و عکس جسد نوزاد رها شده در یکی از مناطق حاشیه‌ای اصفهان را بررسی کنند.

او اضافه کرده: این دستور در ساعت اولیه در پی انتشار مطلب و تصویر جسد نوزاد رها شده در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان صادر شد تا تنویر افکار عمومی و اقدامات قانونی مقتضی انجام شود.

حالا چرا خبر صدور دستور دو روز بعد منتشر می شود، بماند، اما در نهاد عریض و طویل استانداری اصفهان بخشی به عنوان امور بانوان و خانواده وجود دارد که بیش از دوسال است کوچکترین خبری از آن بیرون نیامده و مشخص نیست جانشین سهیلا اثنی عشران که سال قبل از انتخابات مجلس یازدهم از سمت خودر در این بخش استعفا کرد، دقیقا برای انجام چه کاری حقوق دریافت می کند؟

شادی فضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان طی چند ماه گذشته  که بر صندلی مدیریت امور بانوان تکیه زده  مصاحبه و گفت‌و گو یا خبری مبنی بر روند و چگونگی فعالیت در حوزه بانوان و خانواده نداشته است. البته در 23 شهریور ماه از برگزاری 200 برنامه با محور بانوان و دفاع مقدس در اصفهان خبر داد که کمتر کسی از برگزاری آن مطلع شد. قبل از این خبر نیز یک نامه با بیست سرفصل منتشر کرد که به زعم ایشان عملکرد مدیریتی اش در امور بانوان و خانواده بود. طی این چند روز هم واکنشی به خبر نوزاد رها شده و مادری که جبر روزگار او را مجبور به چنین کاری کرده نداشته است.

جمعه شب در حالی که در گوشه‌ای از شهر اصفهان مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به صورت مجازی در حال برگزاری بود همزمان عکسی از نوزادی رها شده در حاشیه شهر اصفهان در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد که گفته می‌شود مربوط به یک زن کارتن‌خواب است.طرفه آنکه در همین مراسم اعلام شد 500 میلیون تومان از اعتبارات جشنواره صرف کودکان مناطق محروم برای داشتن امکانات بیشتر خواهد شد.

براساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی، اکنون ۹ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۱ میلیونی کشور در حاشیه ۹۱ شهر به وسعت ۵۳ هزار هکتار زندگی می‌کنند و بر این اساس جمعیت حاشیه نشین کشور با احتساب اتباع بیگانه به ۱۳ میلیون نفر می‌رسد. در این بین نسبت حاشیه نشینان استان اصفهان به کشور به غیر از آمار اتباع بیگانه از نظر جمعیت و وسعت به ترتیب حدود پنج و چهار درصد است.در مجموع بیش از ۲ هزار هکتار از گستره شهرهای استان اصفهان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا را مناطق حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهند.

ناهید تاج الدین نماینده اصلاح طلب مردم اصفهان در مجلس دهم تنها نماینده‌ای بود که از منطقه حاشیه نشین حصه بازدید کرد و قرار بود از طریق مجلس برای بهبود شرایط و اوضاع حاشیه نشینان کاری انجام دهد؛ موضوعی که در حد چند عکس و شعار و خبر باقی ماند و همچنان زنان و کودکان در حصه با مشکلات زیادی از جمله بدسرپرستی، آزار و فقر دست و پنجه نرم می کنند.

سمیه مسرور/ سرپرست خبرگزاری ایلنا در  استان اصفهان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز