خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

صادر کنندگان و تولید کنندگان پیشروی چرخه اقتصاد هستند / مسئولان مسیر تولید و صادرات را هموارتر کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۴۵۲

استاندار اردبیل گفت: با وجود برخی مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان به فعالیت ادامه می‌دهند لذا مسئولان باید با رفع مشکلات، مسیر تولید و صادرات را هموارتر سازند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با محوریت صادرات برگزار شد،تصریح کرد: در تدوین بسته‌های حمایتی برای صادر کنندگان از الگوهای موفق در سایر نقاط کشور استفاده شده و به صورت اختصاصی برای صادرکنندگان استان اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: صادرکنندگان و تولید کنندگان پیشرو چرخه اقتصاد هستند و باید با حمایت از این اقشار در راستای کاهش مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

استاندار اردبیل از تلاش برای رفع مشکلات صادرکنندگان در استان و پیگیری موانع صادرات در مرکز کشور خبر داد و افزود: با وجود برخی مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان به فعالیت در این حوزه ادامه می دهند لذا مسئولان باید با رفع مشکلات مسیر تولید و صادرات را هموارتر سازند.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات در نیمه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار کرد: ارزش صادرات انجام گرفته در استان بیش از ۷۰ میلیون دلار است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: برخی محصولات و کالاها در سال جاری به سبد صادراتی استان افزوده می‌شود که این کالاها میزان ارزش صادرات استان را در سال های آینده به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می رساند.

بهنام جو ام دی اف ، فرآورده های  کارخانه پتروشیمی، صنایع بالادستی کشاورزی و لوازم خانگی را از جمله کالاهای افزوده شده به سبد صادراتی استان عنوان کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به مشکل صاد کنندگان استان در خصوص قیمت گذاری پایه در گمرک، گفت: قیمت پایه برخی محصولات صادراتی با رایزنی های انجام گرفته به رقم واقعی رسیده و تلاش می شود قیمت پایه صادراتی سایر تولیدات برند استان نیز اصلاح شود.

وی افزود: وقتی ما نفت را نمی توانیم صادر کنیم باید به تولید و صادرات محصولاتی کمک کنیم که موجب رونق اقتصاد و ارزآوری برای کشور شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز