خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

بستری ۴۲۴ بیماری کرونایی در قزوین / وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است / بیمارستان های قزوین با کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجه است

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۲۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۴۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: ۴۲ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: تعداد ۶۴ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا با علائم بالینی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع بیماری کرونا در استان، افزود: مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۷۷۱ نفر رسید.

نامدار با اشاره به سن مبتلایان کرونا در استان، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هرم سنی فوت شدگان در سن بالای ۶۰ سال است که این وضعیت نگران کننده بوده و شاهد افزایش فوتی‌ها در میان افراد ۳۵ سال هستیم.

وی با بیان اینکه آمار ابتلای زنان خانه دار نسبت به آقایان در حال افزایش است، تصریح کرد: آمار ابتلا در بین بانوان خانه‌دار، کارگران شرکت‌ها و فروشندگان مواد بهداشتی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و نیروهای نظامی و انتظامی با یک درصد کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در بین کل مردم استان قزوین دارند.

این مسئول با اشاره به کمبود برخی تجهیزات درمان بیماران کرونایی در سطح استان، تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان‌های ما با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز مواجه هستند که باید هر چه زودتر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بودجه‌ای را برای تجهیز دوباره بیمارستان‌ها به این نوع دستگاه‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار دهد.

وی اضافه کرد: رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل شیوع بیماری کروناست که ضرورت دارد مردم دست از عادی انگاری برداشته و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

نامدار با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران کرونایی در منزل درمان می‌شوند، افزود: تنها ۲۰ درصد این افزاد نیاز به بستری و مراقبت‌های ویژه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به خانواده‌ها هشدار داد که مسایل بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند چون میزان ابتلا در میان خانوادها افزایش یافته و دیده می‌شود تعدادی از افراد یک خانواده بستری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز