خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برخورداری ۱۰۰ هزار بیمار مزمن خراسان رضوی از خدمات تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۹۱۳

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون برای ۱۰۰ هزار بیمار مزمن در خراسان رضوی پرونده تشکیل و از خدمات تامین اجتماعی برخوردار شدند.

حمید داستانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: از ابتدای امسال تاکنون  بیش از ۲۰ هزار نفر بیمار در بیمارستان ها ، درمانگاهها و دیگر مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی  استان ویزیت شده اند که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ نفر آنها تست کرونای آنها مثبت بوده است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه هزار میلیارد تومان هزینه خدمات به بیماران در استان می شود گفت: استان خراسان رضوی ۳ بیمارستان و ۱۶ درمانگاه تامین اجتماعی دارد و با ۴ هزار و ۵۰۰ مرکز دیگر نیز قرارداد های بیمه را دارد و بیماران می توانند از خدمات این مراکز نیز استفاده کنند. 

وی بیان کرد: درحال حاضر  به لحاظ دارویی و تجهیزات هیچ گونه مشکلی در حوزه درمان تامین اجتماعی نداریم  و در اکثر شهرستان های استان  شوراهای پزشکی تشکیل و  افرادی که نیاز  به کمیسیون پزشکی دارند باید به مرکز استان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: به‌رغم همه مشکلات مالی که وجود دارد سازمان تامین اجتماعی در استان خراسان رضوی ۵ پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرهای درگز، خواف، چناران، قوچان و و فریمان  آغاز کرده است که برخی از آنها عملیات اجرایی آن شروع شده است.

داستانی بیان کرد: شهرستان بردسکن با توجه به اینکه ۳۰ هزار نفر بیمه شده تبعی و اصلی دارد راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی  یکی از ضروریات است و مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن اخذ شده است و برای احداث آن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی گفت: به‌ رغم اینکه زمین مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی در بردسکن تامین شد و در مراسمی در دی ماه سال گذشته کلنگ آن به زمین زده شد ولی متاسفانه  زمین این درمانگاه مشکل حقوقی داشت و درحال حاضر پرونده اش در دستگاه قضا است.

وی افزود: تا تعیین تکلیف  زمین جدید و یا رفع مشکل زمین فعلی تامین اجتماعی هیچ عملیات اجرایی را نمی تواند در این زمین انجام دهد و هر زمان که مشکل زمین درمانگاه تامین اجتماعی مرتفع شد بلافاصله تامین اجتماعی برای آغاز عملیات اجرایی آن ورود پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: احداث هر درمانگاه  علاوه بر اینکه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد سالانه به طور متوسط بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه های جاری دارد. 

وی از فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست به دنبال جذب خیر دراین حوزه باشند و با کمک خیران بتوانیم خدمات بهتری در شان بیمه شدگان تامین اجتماعی   داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز