خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۰۰ درصدی میزان کشفیات کالای قاچاق در مرزهای استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۸۹۷

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در مرزهای استان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سردار مجید شجاع در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مرزبانان ایران در تمامی مرزها با اقتدار تمام در مقابل دشمنان می‌ایستند و در سطح کشور به برکت امام هشتم(ع) یکی از امن‌ترین مرزهای کشور را در خراسان رضوی داریم، گفت: خبرنگاران هم جزء مرزبانان کشور هستند، مرزبانان نظامی در حوزه امنیت و مرزبانان رسانه‌ای در حوزه فرهنگی به مبارزه با دشمنان می‌پردازند .

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح تقویت مرزبانی‌ یا همان شورای عالی مرز به ریاست رئیس جمهور مهم‌ترین خواسته‌ مرزبانان کشور است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف مصوبات زیادی در حوزه مرزبانی ناجا داشته است، اما طرح تقویت مرزبانی با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه بوده و امیدواریم که نمایندگان مجلس یازدهم در آغاز راه بتوانند گامی موثر در این مسیر بردارند.

وی تاکید کرد: در برخی نقاط مرزی که جمعیت زیادی داریم همه خدمات انتظامی و قضایی به عهده مرزبانان است که در سطح استان شهرستان‌های درگز، قوچان، صالح‌آباد، سرخس، خواف و تایباد را شامل می‌شود.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه در مرزهای شرقی کشور با افغانستان همسایه هستیم، گفت: با وجود وضعیت امنیتی نامناسب مرزی در افغانستان، ورود موادمخدر را از مرزهای خراسان رضوی نداشته‌ایم و موارد وارد شده‌ای که کشف شده از استان‌های دیگر وارد کشور شده است که عدد آن در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۳ تن بوده است، ضمن اینکه رشد ۱۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق را داشته‌ایم که ارزش ریالی این کالاها ۱۷۴ میلیارد تومان بوده است.

سردار شجاع اضافه کرد: مرزبانان همچون سفرا استوارنامه دارند و جلسات و نشست‌های دیپلماسی با هماهنگی مرزبانی برگزار می‌شود تا مراقبت‌های ویژه را داشته باشیم؛ همچنین برای تحویل اتباع غیرمجاز و اقدامات عمرانی همچون راه‌آهن خواف به هرات، دیده بانی پوششی و تخصصی، پرده پوشش دشمنان و غیره با هماهنگی مرزبانی‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرزبانان اصلی کشور مرزنشینان هستند و اگر مردم همراهی و همکاری لازم را نداشته باشند عملکرد مرزبانان موفقیت‌آمیز نخواهد بود، بیان کرد: استیفای حقوق دولت در تمامی مجموعه‌ها در مناطق مرزی به عهده مرزبانی بوده و اکثر موارد توسط مرزبانی پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به بررسی بیشتر و تخصصی‌تر به واحد و مجموعه مربوطه ارجاع داده می‌شود.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مرزبانان تحویل مجرمان فراری به دیگر کشورها در نقطه صفر مرزی بوده است، خاطرنشان کرد: مرزبانان کشور و استان با تسلط بالایی در حوزه‌های کشفیات، مبارزه قاچاق‌چیان، خدمت به مرزنشینان و غیره فعال هستند.

سردار شجاع با بیان اینکه طرح‌های هوشمندسازی مرزها از ابتدای امسال آغاز شده و به فضل الهی تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد، گفت: نصب دوربین‌ها، استفاده از پهبادها و استفاده از سامانه بیومتری از جمله این اقدامات بوده و خراسان رضوی ۸۳۵.۵ در ۳ هنگ مرزی درگز، سرخس و تایباد که ۲۹۷ کیلومتر در حوزه مرزی افغانستان و ۵۴۱.۵ کیلومتر در حوزه مرزی ترکمنستان است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال تردد بیش از ۶۵ هزار نفر با اتوبوس و خودروی شخصی و ۶۵ هزار دستگاه تانکر، کامیون و تریلی از مرزهای استان وارد یا خارج شده است و به‌طور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰ تردد در نقاط صفر مرزی به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز