خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین خبرداد:

توقف استفاده غیرقانونی از چاه های دامداری برای کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۸۸۸

معاون استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه برخی برای دامداری مجوز احداث چاه گرفته‌اند و با چند برابر سهمیه قانونی آب مصرفی خود کشاورزی می‌کنند، این استفاده باید متوقف و چاه‌های مربوطه پلمب شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان با عنوان این خبرگفت: یکی از مشکلات جدید در حوزه احیای منابع زیرزمینی آب دشت قزوین، استفاده از چاه‌های دامداری برای کار کشاورزی است و چند برابر اضافه برداشت آبی که در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: توجه به اینکه برخی برای دامداری مجوز احداث چاه گرفته‌اند و با چند برابر سهمیه قانونی آب مصرفی خود کشاورزی می‌کنند، این استفاده باید متوقف شود و چاه‌های مربوطه پلمب شوند.

فرخزاد مطرح کرد: در این برنامه سازگاری فعالیت‌های موجود در بخش‌های شرب، کشاورزی، خدمات و صنعت را با کم‌آبی دشت قزوین مورد توجه قرار دادیم و قرار است در این برنامه ۶ ساله به صرفه‌جویی بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال برسیم.

معاون استاندار قزوین اظهار کرد: بخش عمده آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود به همین خاطر استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای جزو برنامه‌های اصلی کارگروه سازگاری با کم‌آبی است و باید برای توسعه این آبیاری‌های مدرن در استفاده برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشیم.

فرخزاد تصریح کرد: اجرای طرح الگوی کشت مؤثرترین راهکار برای صرفه‌جویی در آب کشاورزی و احیای منابع زیرزمینی آب دشت قزوین است و سازمان جهاد کشاورزی باید با استفاده از داده‌های گرفته‌شده از سامانه‌های اطلاعاتی مدیریت آب طرح الگوی کشت را به بهینه‌ترین شکل ممکن اجرا کند تا میزان مصرف آب استان در حوزه کشاورزی کاهش معناداری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز