خبرگزاری کار ایران

راهیابی اثر کارگردان شیرازی به نهمین جشنواره دانشجویی عکس و فیلم کوتاه امید

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۶۹۸

مستند کوتاه "عروسک‌ها بر آب می‌میرند" اثر کارگردان شیرازی با موضوع سیل فروردین ماه ۹۸ به نهمین جشنواره دانشجویی عکس و فیلم کوتاه امید راه یافت.

به گزارش ایلنا فائزه کریمی نویسنده و  کارگردان این فیلم گفت: عروسک‌ها بر آب می‌میرند روایتی وهم‌آلود برساخته از ترکیب استناد به واقعیت و خلاقیت است که فاجعه دلخراش سیل شیراز را با ۲۳ نفر کشته بازگو می‌کند.  

او افزود: این مستند با نگاهی شاعرانه از زبان لعیا نریمانی کوچکترین قربانی این حادثه روایت می‌شود.

فائزه کریمی که پیش از این برنده جایزه جشنواره دانشجویی ققنوس شده است، فیلم‌های کوتاه نگاتیو-پازتیو، جنس دوم و شاهد و شبی که جاماند را نیز کارگردانی کرده و  ساخت مستند کوتاه عروسک‌ها بر آب می‌میرند را  در فرودین ۹۹ به پایان رسانده است.

محمد ناصری‌راد تهیه‌کننده،تصویربردار و تدوین‌گر این مستند نیز که پیش از این با کارگردانی مشترک به همراه علی بلندنظر مستندی با عنوان "طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند"  با همین موضوع جلوی دوربین برده است، درباره این فیلم کوتاه گفت:‌این مستند در اردیبهشت ماه سال گذشته در شهر شیراز مقابل دوربین رفت و پس از گذراندن مراحل فنی و مونتاژ، فروردین ماه امسال آماده ارسال به جشنواره ها شد.

او با تقدیم این مستند به لعیا نریمانی افزود: متاسفانه امسال شاهد بودیم مستند کوتاه "عروسک‌ها بر آب می‌میرند" در جشنواره فیلم کوتاه استانی شیراز پذیرفته نشد؛ اما اولین حضورش در جشنواره کشوری عکس  فیلم و امید خواهد  بود.

نهمین جشنواره‌ فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور (امید)، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه خلیج فارس از ۵ تا ۸ آبان ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز