خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

خانه موذن‌زاده اردبیلی به موزه مفاخر تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۶۴

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری های به عمل آمده خانه مرحوم استاد سلیم موذن زاده ثبت ملی شده و در آینده به موزه مفاخر تبدیل می شود.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مرحوم موذن زاده اردبیلی اظهار کرد: برای خرید خانه با ارزش مرحوم موذن زاده اردبیلی با محوریت استانداری و همکاری شهرداری اردبیل لازم است کار کارشناسی صورت گیرد تا ظرف ۲ ماه آینده تکالیفی که برعهده شهرداری گذاشته شده برای انتقال این خانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و شان و منزلت مفاخر استان باید حفظ شود، افزود: شان و منزلت مرحوم موذن‌زاده ملی و بین المللی بوده و مراسم بزرگداشت باید در شان سلطان ذاکرین انجام شود.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از دلسوزان و دغدغه‌مندان فرهنگ استان تصریح کرد : موذن زاده ها به بزرگداشت و مقبره‌سازی نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که به آنها نیاز داریم و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید جایگاه و مقام مفاخر را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سبک مداحی موذن زاده اردبیلی نیز ثبت ملی شده است و این استاد مسلم مداحی و اذان بخشی از فرهنگ استان تلقی می شود.

بهنام‌جو در رابطه با تاسیس موسسه مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی گفت: اهداف اساسنامه، نام موسسه و اعضای هیات امنای پیشنهادی اعم از حقیقی و حقوقی باید مشخص شود و طبق نظر نماینده ولی فقیه در استان موسسه موذن زاده اردبیلی با رویکرد مشخص راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه کار باید با برنامه ریزی بلند مدت و شفاف باشد، بیان کرد: اهداف موسسه باید توام با رشد مداحی و اذان در استان بوده و ارکان آن طوری دیده شود که نماینده ولی فقیه در استان باید جایگاه ویژه داشته باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در راس کارهای فرهنگی هرگونه اظهار نظر امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان برای ما فصل الخطاب است و همه باید تمکین کنیم.

وی همکاری فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی در اجرای برنامه ها را ضروری بر شمرد و گفت: تشکل های مردم نهاد، خانه فرهنگ و هنر استان و سایر تشکل ها برای برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم موذن زاده اردبیلی که چهارمین سالگرد آن مرحوم در دوم آذر است برنامه ها و پیشنهادهای خود را ارایه دهند.

همچنین در این جلسه در رابطه با تجلیل از هنرمند بین المللی و نقاش برجسته کشور حسن مردانه نیز تصمیم‌گیری شد و بازسازی و توسعه مقبره مرحوم موذن زاده نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز