خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

خطری بزرگ سرعین را تهدید می‌کند/ احتمال انحراف چشمه اصلی آب گرم/ درخواست تغییر محل احداث آب درمانی از مرکز شهر

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۶۳

رئیس جامعه هتل‌داران استان اردبیل اخذ مجوز احداث آب‌درمانی به ارتفاع 44 متر در زمینی به مساحت 700 متر را عاملی پر خطر و باعث انحراف چشمه‌ها دانست و از مسئولان خواستار تغییر مکان این پروژه از مرکز شهر شد.

رضا آستانی رئیس‌هیات مدیره جامعه آب‌درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد:  متاسفانه خطری به مراتب بیشتر از کرونا در حال تهدید سرعین است و به رغم ممنوعیت احداث آبگرم در داخل شهر سرعین شاهد اخذ مجوز احداث آب‌درمانی توسط کمیسیون ماده پنج به پروژه ای به ارتفاع ۴۴ متر و در زمین ۷۰۰ متری هستیم.

وی افزود: این پروژه متاسفانه روی چشمه اصلی که تامین کننده آب تمامی آب‌درمانی سرعین است احداث می‌شود و می تواند موجب انحراف چشمه شود.

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل عنوان کرد: بنده به‌عنوان مسئول جامعه آب‌درمانی های استان به ارتفاع ۴۳ متری این پروژه آن هم در زمین ۷۰۰ متری که داخل شهر است نمی‌توانم نظری بدهم و باید شورا و شهرداری پاسخگو باشند که ساختمان بالای ۱۲ طبقه چگونه در مرکز ترافیکی سرعین احداث می شود.

آستانی تصریح کرد : سابقا نیز این اتفاق در زلزله ۷۵ افتاده است که چشمه از مسیر خود منحرف شده و اگر پس از حفاری عریض و طویلی که قرار است روی چشمه انجام شود چشمه اصلی آبگرم های سرعین منحرف شود آبدرمانی‌ها بی آب  مانده و به خطر خواهند افتاد.

این فعال بخش گردشگری با اشاره به اینکه باید استاندار اردبیل پاسخگو باشد، تاکید کرد: چشمه آرتزین سرعین با ۵۰ درجه حرارت اگر دچار انحراف شود می‌تواند خسارت جبران ناپذیری حتی به ساختمان‌های اطراف بزند.

آستانی با اعلام حمایت از سرمایه گذار این طرح گفت: آماده حمایت سرمایه گذار در محلی غیر از این مکان هستیم و به هیچ عنوان مخالف سرمایه‌گذاری و احداث آبگرم خارج محدوده شهری نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز