خبرگزاری کار ایران

خجسته پور عنوان کرد:

نمانام سازی؛ لازمه توسعه ورزش شهرستان های استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۹۳

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تاکید کرد به منظور توجه به توانمندی و استعدادهای ورزشی در مناطق مختلف استان اداره کل ورزش و جوانان استان نمانام سازی در ورزش شهرستان ها را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست روسای هیات های ورزشی استان سمنان با وی که به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به مصوبه قانونی ، مبنی بر واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی گفت : همه ما می دانیم که در برخی موارد واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی مشکلاتی را برای هیات‌های ورزشی فراهم آورد اما من حیث المجموع چنانچه راهکار و یا تبصره ای بتواند در واگذاری سالن ها و مجموعه های ورزشی به هیات های ورزشی موثر واقع شده و کمک نماید ما نیز تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم شد.
 
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه با اشاره به مصوبه ی سال گذشته مبنی بر در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی ادارات و سازمان ها به ورزش و جوانان گفت : اداره کل ورزش و جوانان باید در قالب برنامه ای منظم و متقن نسبت به احصاء توانمندی ها ، امکانات و تجهیزات ورزشی موجود در ادارات و چگونگی کارکرد و استفاده از این امکانات در سازمان های دولتی اقدام نموده و سپس انتظار همکاری و مشارکت و مساعدت مدیران استان را در اجرای این مصوبه داشته باشد .

خجسته پور در ادامه این جلسه با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات گسترده ی ناشی از آن در کل دنیا گفت : خسارات و زیان های ناشی از کرونا بر کل اقتصاد دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست و در این بین شاید به جرئت بتوان گفت یکی از مشاغل و مجموعه هایی که بیشترین میزان خسارات وزیان را متحمل گردیدند باشگاه داران و سرمایه گذاران در بخش استخر و مجموعه های آبی می باشند که اداره کل ورزش و جوانان باید تلاش نماید تا با تامین و اعطای تسهیلات ، بخشی از این خسارات را جبران و زیان های وارده را کاهش دهد .

خجسته پور اضافه کرد : کرونا سبب شد تا علاوه بر ممنوعیت حضور تماشاگران ، به عنوان بالاترین سرمایه های مسابقات ورزشی، از شور و نشاط مسابقات نیز کاسته گردیده و کاهلی عمومی بدلیل توصیه به ماندن در خانه و ... افزایش یابد .

وی اظهار داشت در طول تاریخ حتی در سخت ترین شرایط جنگی و بحرانی دنیا ، مسابقات ورزشی و المپیک تا حد ممکن تعطیل نشد ، اما شاهدیم که این اتفاق هم اکنون در دنیا رخ داده و این رویداد بزرگ ورزشی جهان به تعویق افتاده است ، لذا همه باید بدانیم که کرونا مستقیما به سلامت انسانها لطمه وارد نموده و تنها راه جبران این خسارات و لطمات ، ورزش و تحرکات بدنی است که این روزها در قالب پویش های همگانی و چالش های ورزشی در حال انجام است .

معاون استاندار سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در شرایط کنونی گفت :لازمه ی شرایط کرونایی امروز ورزش همگانی است و لذا مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش های همگانی باید تلاش کنند تا آنجا که ممکن است نسبت به توصیه و تشویق اقشار مختلف مردم به انجام ورزش همگانی همت نمایند.

خجسته پور همچنین با بیان درخواست برخی از صاحبان باشگاه های بدنسازی نسبت به بازگشایی این گونه مراکز در شرایط کرونایی فعلی گفت : ما تابع دستورات و مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم و به فرموده ی رهبر معظم انقلاب همگان موظف به رعایت این دستورات و مقررات می باشیم و چنانچه شرایط رنج آور و سخت کرونایی در موج سوم قدری کاهش یافته و به وضعیت نرمال بازگردد ، بی شک در این زمینه نیز تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان سخنان خود با اشاره به خدمات موثر و گسترده ی دلت تدبیر و امید در گسترش ورزش و بخصوص توسعه و افزایش خانه های ورزش روستایی گفت : یکی از اتفاقات خوب و مهم دولت تدبیر و امید توجه ویژه به روستاها و ورزش روستایی است و راه اندازی هزاران خانه ورزش در سطح کشور موید این ادعاست .

خجسته پور با ذکر این نکته که برای کیفیت بخشی بیشتر به ورزش روستایی نیازمند نظارت و پالایش اساسی هستیم گفت : خانه های ورزش روستایی ضمن تجهیز کامل به امکانات و وسایل ورزشی باید کاملا فعال و با برنامه بوده و لذا صرفا ایجاد مکانی تحت عنوان خانه ورزش روستایی کفایت نمی کند.

وی گفت: این خانه ها باید متولی خاص داشته و امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن نیز تامین و در اختیار مردم قرار گیرد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با پیشنهاد نمانام سازی ورزش در سطح شهرستان های استان گفت: در همه حوزه های مرتبط با اقتصاد ، برند سازی یک اصل جدی و آشناست و لذا پیشنهاد می شود اداره کل ورزش و جوانان استان با مطالعه دقیق و امکان سنجی مناسب و توجه خاص به شهرها و روستاها نسبت به برند سازی رشته های ورزشی در سطح شهرستانهای استان اقدام و علاوه بر تقویت سایر رشته های ورزشی در این زمینه بخصوص نیز با ارائه راهکار ، هدفگذاری کرده و برنامه ارائه دهد.

در این جلسه تعدادی از روسای هیات های ورزشی استان به نمایندگی از سایر هیآت ورزشی به بیان درخواست ها وانتظارات خود پرداخته و در آخر نیز از ۵ هیات ورزشی استان که در ارزیابی فدراسیون های مربوطه حائز عناوین اول تا سوم کشور گردیده بودند تجلیل شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز