خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد:

هشتمین روز پیاپی آلودگی هوا در اراک

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۶۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: امروز پنجشنبه هوای اراک برای هشتمین روز پیاپی در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی با اعلام این خبر افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز به ۱۱۱ رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است. بالاترین شاخص آلودگی امروز در ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی، سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه دارد و به همین دلیل تمامی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان باید از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: طبق مطالعات صورت گرفته، افزایش آلایندگی نقش موثری در افزایش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد و توصیه می‌شود در روزهای ناسالم و شرایط حاکم شده به واسطه بیماری کرونا، مردم از هرگونه رفت آمد در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند. 

میرزایی تصریح کرد: هرگونه فعالیت عمرانی، قیرپاشی، روشن کردن آتش و سوزاندن لاستیک نیز، می‌تواند شرایط آلودگی هوا را بیشتر کند و رانندگان نیز باید مراقبت‌های لازم را در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها برای جلوگیری از سر ریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها به کار گیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز