خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شد؛

انعقاد تفاهمنامه آموزشی اتاق بازرگانی با فنی و حرفه ای/ اتاق بازرگانی نقش مهمی در مهارت آموزی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۵۶

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور گفت: به صراحت اعلام می کنم اتاق بازرگانی و تمام اعضای فعال آن و تشکل های شکل گرفته اقتصادی آن دارای صلاحدید حرفه ای مهارت هستند .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی، در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی خراسان شمالی گفت: امروز سهم ارزشمند اشتغال در گروه نقش و تاثیرگذاری نقش آفرینان اصلی درجامعه است .

وی افزود: باید به این نگاه بیندیشیم که اتاق بازرگانی نماینده افکار فعال اقتصادی جامعه را به عهده دارد زیرا اتاق هم در بخش بازرگانی، صنعت ، معدن و کشاورزی  قابلیت های فراوانی دارد و شرکای آن اتاق های اصناف، مجمع امور صنفی و نظام‌های مهندسی و ... هستند.

هاشمی به صراحت اعلام کرد  اتاق بازرگانی و تمام اعضای فعال آن و تشکل‌های شکل گرفته اقتصادی آن دارای صلاحدید حرفه ای مهارت هستند و تاکید کرد: اتاق بازرگانی نقش مهمی در مهارت آموزی دارد .

هاشمی با اعلام اینکه بیش از 45 درصد فارغ التحصیلان  کشور را پایگاه های آموزشی فنی و حرفه ای تشکیل می دهند، اظهار داشت: صرف تولید دانش و یا ترویج دانش نمی توانیم به انسان توانمند برسیم.

رئیس سازمان فنی  وحرفه ای از آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی خبرداد و گفت: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرکت حوزه آموزش به سمت مهارت آموزی را در همه بخش های آموزشی جامعه ضروری دانست و گفت: باید ۵۰ درصد آموزش‌های آموزش و پرورش و ۳۰ درصد آموزش‌های حوزه آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی سوق یابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: استان خراسان شمالی می تواند به عنوان دپارتمان ملی مهارت اصناف مطرح شود تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف را در دیگر استانهای کشور نیز ساماندهی کنیم.

هاشمی افزود:این سازمان نسبت به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: توسعه یافتگی یک منطقه به معنای توسعه منابع انسانی است.

وی افزود: براین اساس کار خوب در گرو شناخت، شناخت منوط به آگاهی و آگاهی در گرو آموزش است.  

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای دچار مشکلات و کمبودهای زیادی است، اظهار داشت: بخشی از این کمبودها به دلیل نوپایی استان است اما نیاز است در این سفر بخشی از این محرومیت ها در حوزه منابع نیروی انسانی و سخت افزاری با نگاه بلند سازمان فنی و حرفه ای برطرف شود.

سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی یکی از برنامه های مهم و اصلی اتاق های بازرگانی منجمله اتاق بازرگانی خراسان شمالی برگزاری دوره های آموزشی مستمر با حضور اساتید مجرب کشوری از سوی اتاق ایران در طی سال برای تجار، بازرگانان، واحدهای تولیدی و علاقمندان عرصه تجارت و بازرگانی و... با سرفصل های مختلف  و متنوع  است که همواره مورد استقبال بیشمار فعالان اقتصادی استان و علاقمندان قرار گرفته است.

پورآبادی اظهارداشت: دراین خصوص نیز واحد آموزش اتاق بازرگانی خراسان شمالی  تفاهم نامه های آموزشی مختلف با مراکز دانشگاهی استان ،شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و ...برای برگزاری دوره های آموزش برای فعالان اقتصادی ، علاقمندان و دانشجویان علاقمند داشته است.

وی به رتبه اول واحدآموزش اتاق بازرگانی خراسان شمالی طی سه دوره متوالی طی سال های 96-97-98  اشاره کرد ویاد آورشد: از زمان تاسیس اتاق بازرگانی تاکنون بیش از 400 دوره منجمله آشنایی با قوانین مقررات صادرات واردات، برند سازی ،بسته بندی، تبلیغات،آداب تشریفات بین المللی، شیوه های حضور در نمایشگاه ها برای بیش از 3000 نفر برگزار کرده است.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی خراسان شمالی  با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان در حوزه آموزش رادارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز