خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان اعلام کرد:

بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال تسریع ببخشند /ثبت بیش از هزار شغل در لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۴۵

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال تسریع ببخشند.

به گزارش ایلنا از لاهیجان،مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان در جلسه کارگروه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان لاهیجان با اعلام اختصاص ۸۰ میلیارد تسهیلات اشتغال زایی از محل صندوق توسعه ملی به لاهیجان از سال ۹۷ تا کنون گفت:  در سال جاری سهم لاهیجان از تعهدات اشتغال زایی ۱۱۵۳ نفر بود که با ثبت ۱۲۴۷ شغل بیش از ۱۰۰درصد تعهد شهرستان عملی شده است.

یونس رنجکش با اشاره به جذب ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار جهت استفاده  دونهاد حمایتی کمیته امداد و تامین اجتماعی برای اشتغال زایی ، این رقم را نامطلوب دانست و بیان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی ، باتوجه به اعتبار ۵۰ میلیون تومانی برای هر مددجو  ، از بانک‌ها می‌خواهیم در پرداخت‌ها تسریع ببخشند چرا که این تسهیلات تکلیفی است که از سوی دولت بر دوش بانکها نهاده شده است.

رنجکش در ادامه احیای واحد های غیرفعال را از دیگر برنامه های دولت دانست و گفت : در لاهیجان ۹۴ واحد غیرفعال داریم  که تا پایان سال باید ده درصد آنها به چرخه اقتصادی بازگردند.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان همچنین ضمن انتقاد از بنگاه داری بانکها عنوان داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت تا پایان سال جاری باید ۳۰ درصد واحدهای تملک شده توسط بانکها تعیین تکلیف شوند و به اشخاصی که توانایی اداره واحدهای اقتصادی را دارند واگذار شود.

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز