خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در استان یزد خبرداد:

قابلیت ارتقای بیمارستان صحرایی یزد به ۸۰۰ نفر /مثبت شدن روزانه ۲۰۰ تست کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۲۸

معاون استاندار یزد گفت: بیمارستان صحرایی شهر یزد در صورت افزایش تعداد مبتلایان بستری به کرونا به ۸۰۰ نفر ارتقا می یابد.

به گزارش ایلنا، احمد ترحمی در نشست خبری با خبرنگاران از مثبت شدن روزانه ۲۰۰ تست کرونا در استان خبر داد و گفت: همچنین روزانه به طور متوسط ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند روزانه ۲۰۰ تست کرونا در استان مثبت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان افزود: در ماه‌های اسفند و فروردین گذشته تعداد ۴۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده است.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در حال تاسیس بیمارستان صحرایی هستیم تا اگر تعداد مبتلایان از ۸۰۰ نفر بیشتر شود، بتوانیم در این بیمارستان به بیماران خدمات ارائه کنیم.

ترحمی با اشاره به راه‌اندازی روزانه ۴۰ گشت بهداشتی در استان و پلمب ۲۶ واحد صنفی افزود: اصناف متخلف در مرحله اول به مدت سه روز پلمب شده و در مرحله دوم علاوه بر پلمب به مدت یک هفته، بنر نصب می‌شود. در مرحله سوم تخلف، علاوه بر پلمب و نصب بنر، جریمه هم می‌شوند.

وی از امضای تفاهم نامه‌ای با اداره پست خبرداد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه از این پس نتایج تست کرونای شهروندان از طریق پست به در منازلشان تحویل داده می‌شود.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا از راه اندازی سامانه سامد به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته یاد کرد و افزود: مردم استان می‌توانند از روز شنبه سئوالات کرونایی خود را از شماره ۱۱۱ بپرسند.

ترحمی تأکید کرد: در مهرماه، چهار هزار و ۳۵۴ مبتلای قطعی به کرونا در استان داشتیم که از این تعداد ۱۳۴ نفر فوت شدند.

وی دورهمی خانوادگی را مهم‌ترین عامل ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: بیش از سه هزار تخت در بیمارستان‌های استان داریم که برای بستری بیماران کرونایی باید بقیه خدمات را محدود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز