خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۴۹ هکتار درختکاری در سراب قنبر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۷۰

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: پروژه سراب قنبر کرمانشاه که یکی از تفرجگاه های قدیمی این شهر به شمار می آید، نیازمند حضور سرمایه گذار و حمایت مسئولان استانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، فرامرز رحمتی زاده در بازدید خبرنگاران از پروژه سراب قنبر کرمانشاه اظهار داشت: پروژه سراب قنبر یکی از بهترین پروژه های شهر کرمانشاه می باشد و برنامه ریزی در مورد این پروژه مبنی بر این بود که جنگل کاری در آن به نحو احسن انجام شود.

وی گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه تفرجگاهی و اقتصادی برای کرمانشاه محسوب می شود و شهرداری نیازمند سرمایه گذارهایی برای راه اندازی بوده تا این پروژه به شکل اقتصادی در آید.

وی ضمن تاکید بر منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه پروژه فضای سبزی به این شکل وجود ندارد و مطالبه مردم شهر کرمانشاه نیز در این راستا بوده که نیازمند همکاری و اعتبارات استانی در این زمینه می باشیم.

رحمتی زاده در مورد وسعت درختکاری و جنگل کاری این پروژه گفت: درختکاری حاشیه این پروژه انجام شده که تاکنون ۴۹ هکتار درختکاری در آن صورت گرفته و همچنین این پروژه تاکنون از ۵.۵ کیلومتر راه دسترسی تعیین شده حدود ۲ کیلومتر از آن به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: جنگل کاری و درختکاری این پروژه به اتمام رسیده است به طوری که تاکنون بر اساس خط پروژه درختکاری سراب قنبر انجام شده و در سال ۹۵ هم برای توسعه این پروژه ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی قدمت درختکاری در منطقه سراب قنبر را ۲۱ هزار سال عنوان کرد و افزود:  درختان سراب قنبر کرمانشاه شامل: ۱۲ گونه بوده که از جمله آنها می توان به کاشت ۱.۵ هکتار درخت بلوط اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: تامین منابع آبی این پروژه در حال حاضر با مشکل مواجه می باشد و درختان با تانکر آب آبیاری می شوند و در این زمینه و همچنین تاسیسات راه و برق نیز نیازمند اعتبارات می باشیم.

وی افزود: در سال ۹۵ توسعه این پروژه آغاز و تصمیم بر این شد تا علاوه بر درخت کاری و جنگل کاری تجهیزات ورزشی، بازی های هیجانی، فرهنگی و مقر اسکان موقت نیز در نظر گرفته شود.

رحمتی زاده در خاتمه اظهار کرد: شهرداری تحت هیچ شرایطی این پروژه را تعطیل نخواهد کرد و اگر سرمایه گذاران بومی پای کار بیاید تسهیلات ارزان قیمت هم در اختیار ایشان قرار خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز