خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

۷۰ درصد تولید لبنی استان در آذربایجان شرقی مصرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۰۴

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۷۰ درصد تولید لبنی این شرکت در استان مصرف می‌شود گفت: صادرات این شرکت به کشورهای خارجی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،احد فلاحی  در سومین نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران ( پگاه ) در تبریز، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال یکهزار و ۷۰۵ تن لبنیات صادر شده است در حالی که صادرات سال گذشته یکهزار و ۴۹۱ تن بوده است.  

او با اشاره به اینکه آخرین محموله صادراتی امسال به کشور قطر ارسال شده است، افزود: روسیه، عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، سوریه و اقلیم کردستان عراق کشورهایی هستند که محصولات لبنی صادر شده است.  

فلاحی با بیان اینکه روزانه ۲۰۵ تن تولید شرکت صنایع پگاه آذربایجان شرقی است، ادامه داد: ۷۰ درصد این تولیدات در داخل استان مصرف و بقیه به سایر استان ها ارسال می شود .

او خاطرنشان کرد: کل نیاز آذربایجان شرقی به مواد لبنی ۲۵۰ تن در روز است که بقیه توسط سایر واحدهای تولیدی لبنی در استان تامین می شود.  

فلاحی با اشاره به اینکه روزانه ۳۲۰ تا ۳۵۰ تن شیر ورودی شرکت صنایع شیر ایران در استان است، افزود: با تولید پنج محصول جدید تنوع تولیدات محصولات لبنی در آذربایجان شرقی به ۴۰ نوع رسیده است.

او اعلام کرد: ۶۰ تن شیر پاستوریزه نایلونی، ۲۵ تن شیر استریل پاکتی (تتراپک)، ۱۵ تا ۲۰ تن ماست، ۲۰ تن پنیر از جمله تولیدات پرمصرف پگاه در استان است.  

او گفت: نوآوری، ارایه محصولات جدید، نوسازی خط تولید، توجه به صادرات، توسعه بازارهای داخلی، رضایت مشتریان رویکرد جدید شرکت پگاه در استان است که پنج محصول جدید آماده شده اما هدف نهایی ارتقای سلامت مردم است که در این ارتباط نقش رسانه در تبیین آن و مصرف انواع محصولات لبنی بی بدیل است.  

فلاحی همچنین با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی انجام شده در هشت شاخص عنوان برتر توسط این صنایع شیر ایران کسب شده است، اضافه کرد: در شاخص ارزش صادرات و ارزش سبد رتبه اول، سود قبل از مالیات دوم، انرژی، نسبت بهای تمام شده، سود عملیاتی، امتیاز عملکرد و فروش ریالی رتبه سوم کشور برای این شرکت به دست آمده است.   

او  گفت: در شرکت پگاه کمیته تحقیق و نوآوری متشکل از استادان دانشگاه تشکیل شده است تا تولیداتو تنوع محصولات بر اساس اصول علمی و خواست مشتریان باشد .

افزایش قیمت پنیر نداریم

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در آذربایجان‌شرقی با تکذیب شایعه افزایش مجدد قیمت پنیر پرمصرف پگاه در استان گفت: کماکان با همان قیمت قبلی این پنیر عرضه می شود گرچه تعیین قیمت ها تابع سازمان تولید کنندگان و مصرف کنندگان و بر اساس قیمت مصوب صنایع شیر ایران می باشد.  

فلاحی اظهار کرد: تولیدات این شرکت به عنوان واحد دولتی دارای کیفیت و استاندارد بالا بوده و از مواد نگهدارنده و شیر کم کیفیت برای تولید محصولات استفاده نمی شود.  

مدیرروابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران نیز در این نشست گفت: این شرکت سالانه به ۱۷ کشور جهان صادرات دارد و نخستین شرکت صنعت شیر ایران و تنها تولید کننده انواع شیر و محصولات لبنی است.  

حمیدرضا طهماسبی پور با اشاره به اینکه صنایع شیر ایران با ۱۷ کارخانه و ۱۱هزار نیرو در کشور فعالیت دارد، اظهار کرد: شیر پگاه در همان نقطه تولید، توزیع می شود که این موضوع سلامت محصول را بیشتر نشان می دهد.

او همچنین گفت: برنامه جامعی تدوین شده است تا ارتباط سازنده ای با اصحاب رسانه برقرار شود.  

 نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران پیش از این در تهران و رشت برگزار شده بود و تبریز میزبان سومین نشست شورا بود. 

خبرنگاران قبل از آغاز این برنامه رسانه ای از بخش های مختلف تولید فرآوردهای لبنی و شیر بازدید کردند.  

پگاه آذربایجان شرقی به عنوان دومین کارخانه شرکت صنایع شیر ایران، در سال ۱۳۳۹ توسط زنده یاد غلامرضا عدل در خیابان پاستور تبریز تاسیس شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز