خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های جهاد کشاورزی استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۷۳

استاندار اردبیل از تخصیص۴۵میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پایاب سد خداآفرین و آبیاری های تحت فشار استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید پیگیری بیشتری جهت جذب منابع و اعتبار لازم از سازمان برنامه و بودجه نیز انجام شود تا ۱۳ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین تاپایان سال جاری تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی  در رابطه با چگونگی انتقال اراضی عشایر  واقع در کشت و صنعت مغان نیز گفت: مستندات و نقشه واحدهای مسکونی و طرح هادی ولیست روستاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا بعد از بررسی های لازم وزارت جهاد کشاورزی اراضی و روستاها را در چهار چوب قانون به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال داده و این بنیاد نیز به نام عشایر سند صادر کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۱۱هزار نفر جمعیت در روستاهای محدوده کشت و صنعت زندگی می کنند افزود: طبق قولی که به این اهالی داده ایم به تعهد خود عمل کرده و برای اراضی و خانه های مسکونی این تعداد جمعیت سند صادر می شود.

بهنام جو ادامه داد: بحث حق آبه و اراضی سه هکتاری عشایر مغان که سالهای متمادی دغدغه مالکیت داشته اند با توجه به بررسی ها و پیگیری های انجام یافته چهارچوب واگذاری به زودی آماده می شود که همزمان با واگذاری واحدهای دامپروری، اقامتی و تجاری این اراضی نیز با صدور سند واگذاری قطعی می شود.

این مسئول با بیان اینکه عشایر همیشه برای ما عزیز و قهرمان هستند اظهار کرد: این طیف از جمعیت مغان با تلاش و کوشش خود بخشی از نیازهای کشاورزی، دامی و باغی استان و کشور را تامین می کنند و باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

استاندار اردبیل گفت:گرچه مصوب دولت این است انتقال اراضی در طول یک سال انجام شود اما ما پیگیر و مصمم هستیم که اهالی این روستاها کشت اول بهاره خود را در زمین های خود انجام دهند که این وعده با عنایت خداوند تحقق می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز