خبرگزاری کار ایران

در راستای حراست از محیط زیست انجام شد؛

امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل محیط زیست و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۴۵

تفاهمنامه همکاری اداره کل محیط زیست و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در راستای حفظ و حراست از محیط زیست در هفته تربیت بدنی و ورزش به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل گفت: در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و ارتقای سطح آگاهی، اخلاق و مشارکت و مسئولیت‌ پذیری محیط زیستی در بین جوانان استان، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جوانان در حفظ و حراست از محیط زیست همگام با توسعه ورزش و همکاری، همگرایی و همچنین افزایش کمی و کیفی سمن‌های فعال جوانان و حفاظت محیط زیست استان این تفاهمنامه بین دو دستگاه منعقد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: حفظ محیط زیست یکی از اصول و عقایدی است که باید در جامعه و در بین آحاد مردم نهادینه شود و به این موضوع توجه کنند.

انوشیروانی اضافه کرد: گروه های زیست محیطی جوانان باید نسبت به فرهنگ سازی این موضوع در بستر جامعه و آگاه‌سازی مردم اقدام کنند و به دنبال ساماندهی این موضوع در بخش‌های مختلف از جمله کوهنوردی ، طبیعت گردی و گلگشت های خانوادگی در راستای حفظ محیط زیست هستیم.

شهند مدیر کل محیط زیست استان اردبیل هم در این جلسه با تاکید به حفظ محیط زیست از طرف مردم و گروه‌های مختلف زیست محیطی گفت: 12 سمن زیست محیطی در استان اردبیل فعال هستند که از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارند و 95 درصد این سمن ها را جوانان تشکیل می هند که نیاز است این جوانان تقویت شوند.

شهند افزود: اکثر نیروهای زیست محیطی ورزشکار هستند که برای حفظ از محیط زیست پتانسیل خوبی هستند

در اهداف کلی تفاهمنامه آمده است: برنامه ریزی جهت اجرایی کردن برنامه جامع آموزش همگانی، ارتقاء و بسترسازی فرهنگ محیط زیستی به منظور رسیدن به توسعه پایدار در ورزش و حفظ محیط زیست،ارتقاء سطح آگاهی و اخلاق محیط زیستی جوانان کشور، ارتقاء روحیه‌ مشارکت و مسئولیت پذیری در بین جوانان کشور در حوزه حفاظت از محیط زیست،ذبهره‌مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جوانان در حفظ و حراست از محیط زیست، همگام با توسعه ورزش، افزایش کمی و کیفی سمن‌های فعال جوانان و حفاظت از محیط زیست.

محورهای همکاری تفاهمنامه عبارت است از همکاری در رابطه با زمینه‌سازی و اجرای برنامه‌های توسعه انسانی، همکاری و هم‌افزایی در اجرای برنامه های توسعه کشور با محدودیت ورزش و محیط زیست، گسترش و نهادینه سازی همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزش و پژوهش، حمایت از مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی با بهره‌گیری از بسترها و زمینه‌های بومی موجود در استان، رعایت حقوق مادی و معنوی طرفین در زمینه نتایج و برآیندهای حاصل از کلیه موارد مورد همکاری، حمایت و هدایت سمن‌های فعل استان در زمینه‌های محیط زیست و ورزش و جوانان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز