خبرگزاری کار ایران

تحقق برنامه تولید بذر اصلاح شده گندم در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه تولید بذر اصلاح شده گندم در قزوین برای تهیه و توزیع بذرهای اصلاحی در بین کشاورزان استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر گفت: در سال جاری پنج هزار و ۲۳۴ تن بذر گندم آبی در استان تولید شد که این رقم ۹۸ درصد برنامه تولید بذر در استان است.

وی افزود: هیچ کمبودی در زمینه بذر گندم در استان وجود ندارد و طی این مدت همچنین حدود هزار و ۹۶۰ تن بذر گندم دیم در قزوین تولید شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این میزان بذر توسط چهار تولید کننده بذر گندم آبی و دیم در استان تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: بر اساس سهمیه ابلاغی وزارت متبوع نسبت به تولید بذر اصلاح شده در استان اقدام شده که بر این اساس تاکنون ۹۸ درصد برنامه تولید گندم آبی در استان انجام شده است.

خمسه اظهار کرد: بذور بر اساس ضوابط و استانداردهای موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور و به وسیله شرکت های بخش خصوصی تولید و عرضه می شود که دارای برچسب گواهی تأیید هستند.

وی یادآور شد: توزیع بذر تولید شده بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و با صدور حواله توسط مراکز جهاد کشاورزی انجام می شود و هرگونه توزیع و فروش بذر خارج از شبکه تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز